Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت IPC در گزارشی با اشاره به درگذشت رحمان نوشت: سیامند رحمان الهام بخش زنان و مردان بیشماری در ورزش بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در پی درگذشت سیامند رحمان گزارش ویژه‌ای از زندگی او منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است:

روز یکشنبه 11 اسفند ماه سیامند رحمان؛ قهرمان دو دوره بازی‌های پارالمپیک به دلیل ایست قلبی در زادگاه خود شهر اشنویه درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامند با داشتن 31 سال سن و عنوان قوی‌ترین ورزشکار جهان در دو دوره بازی‌های پارالمپیک برای بسیاری از وزنه‌برداران و ورزشکاران فعال در جنبش پارالمپیک همواره به‌عنوان یک مدل مطرح است؛ ورزشکاری که همواره با رفع محدودیت‌ها توانسته رکوردهای جهانی را ثبت نماید و سبب الهام بخشی زنان و مردان بیشماری در ورزش شود.

ورزشکاران، مربیان و انجمن‌های مختلف از فوت وی شگفت‌زده شده‌اند و پیام‌های تسلیت خود را به خانواده و دوستان سیامند ارسال کرده‌اند.

در راستای تبلور قدرت و رکوردهای وی در زمان فعالیت ورزشی، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا (APC) آقای مجید راشد به همراه یک فیلم کوتاه پیام خود را بدین مضمون ارسال نمود: "دستاوردهای سیامند نشان از یک ورزشکار باوقار حتی بیرون از میدان‌ها ورزشی بود؛ مردی با شخصیت که همواره در برابر دیگران از خود فروتنی نشان می‌داد. او خیلی زود از میان ما رفت و به‌واقع فقدان وی بسیار تأسف‌بار است."

کمیته ملی پارالمپیک ایران تصاویر و فیلم‌های سیامند را در شبکه‌های اجتماعی خود با این جمله: "خداحافظی با قوی‌ترین مرد دارای معلولیت؛ سیامند رحمان" منتشر کرده است.

فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 2008 با کسب مدال طلای بازی‌های جهانی جوانان 2008 IWAS در آمریکا آغاز کرد. وی در ادامه در سال 2010 سه مرتبه دیگر عنوان قهرمانی در مسابقات لیبی، مالزی و بازی‌های پارا آسیایی گوانگ‌ژو چین را از آن خود نمود.

در بازی‌های پاراآسیایی 2010 گوانگ‌ژو، سیامند در دسته وزنی 100+ کیلوگرم با بالا بردن وزنه 287.5 کیلوگرمی صاحب مدال طلا شد. در سال 2011 رحمان در مسابقات بین‌المللی اردن بار دیگر مدال طلا را کسب نمود. در همان سال وی توانست رکورد خود را مجدداً در بازی‌های جهانی IWAS با بالا بردن وزنه 291 کیلوگرمی در امارات متحده عربی ارتقا دهد.

در بازی‌های 2012 لندن وی رکورد بازی‌های پارالمپیک را با بالا بردن وزنه 280 کیلوگرمی به نام خود ثبت نمود.

در آوریل 2014 رحمان در مسابقات قهرمانی جهانی دبی وزنه 285 کیلوگرمی را در مسابقات به نام خود ثبت نمود. البته در همان سال و در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی رکورد خود را 3 کیلوگرم ارتقا داد.

در سال 2015 و در مسابقات قهرمانی آزاد آسیایی پاراوزنه‌برداری IPC آلماتی – قزاقستان وی در گروه وزنی 107 کیلوگرم توانست وزنه 295 کیلوگرمی را به نام خود ثبت نماید.

قوی‌ترین ورزشکار پارالمپیک جهان در مسابقات جام جهانی دبی وزنه 296 کیلوگرمی را در فوریه 2016 در امارات متحده عربی ثبت نمود و انتظار می‌رفت بتواند وزنه 300 کیلوگرمی را پس از سال‌ها ارتقا رکورد به نام خود ثبت نماید.

در بازی‌های ریو 2016 وی با ثبت رکورد 310 کیلوگرم در گروه وزنی 107+ کیلوگرم یک رکورد جدید از خود باقی گذاشت و برای دومین مرتبه مدال طلای بازی‌های پارالمپیک را تصاحب نمود.

در بازی‌های پارا آسیایی 2018 سیامند در گروه وزنی 107+ کیلوگرم وزنه 295 کیلوگرم را به نام خود ثبت نمود. در همان سال وی به‌آسانی در همان گروه وزنی در مسابقات قهرمانی آزاد کیتاکیوشو ژاپن عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آورد.

پس از کسب مدال طلای مسابقات 2017 مکزیک، سیامند سومین عنوان قهرمانی جهانی خود را در آخرین حضور بین‌المللی خود در شهر نورسلطان در سال 2019 به دست آورد.

همراه با کسب افتخارات ورزشی، جایزه بهترین ورزشکار مرد سال 2017 پارالمپیک در شهر ابوظبی به وی اهدا شد و در ادامه در فهرست نامزدهای دریافت جایزه ورزشی لاریوس در بخش معلولین قرار گرفت.

وی خود را برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو آماده می‌کرد، جایی که می‌خواست مجدداً رکورد جهانی پاراوزنه‌برداری را جابه‌جا نماید. لیکن با فوت وی همچنان سیامند با لبخند مهربانانه و پشتکارش به‌عنوان نمونه مثال‌زدنی امید، انسانیت، ایمان، عشق و دوستی در اذهان ما باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/4048/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: سیامند رحمان معلولان کمیته بین المللی پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک نام خود ثبت سیامند رحمان گروه وزنی ثبت نمود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی‌ترین مردان نیشکر

پایگاه اطلاع رسانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  www.sugarcane.ir  نوشت: امسال، هفته کار و کارگر برای نیشکری‌ها پُر از شور و هیجان بود؛ در کنار غرّش هاروسترها و طنین کارخانه تولید شکر، برای اولین‌بار صدای آهن و وزنه «قوی‌ترین مردان نیشکر»، مزارع سرسبز نیشکر را درنوردید.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در ششمین روز از هفته کار و کارگر، ۲۴ ورزشکار از واحدهای هشت‌گانه نیشکری در اولین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان نیشکر گردهم آمده بودند تا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

از بلند کردن وزنه‌های سنگین با آرم و نشانِ نیشکر تا جابه‌جاکردن وزنه‌های غول‌پیکر و طی کردن مسیری سخت و دشوار؛ هر کدام از این ورزشکاران در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)، قدرت و اراده خود را به نمایش گذاشتند و تماشاچیان مشتاق را با حرکات خود به شور‌و‌شوق آوردند.

در نهایت، پس از یک دوره رقابت، قوی‌ترین مردان نیشکر در کنار قوی‌ترین تیم معرفی شدند. این مسابقات در دو رده منفی و مثبت ۹۰ کیلوگرم برگزار شد. در مجموع رقابت‌های گروهی، کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های نیشکر فارابی و هفت‌تپه نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را از آنِ خود کردند.

همچنین در دسته منفی ۹۰ کیلوگرم، محمد نعمت‌زاده از کشت و صنعت امام خمینی(ره) و علی احمدی‌پور از نیشکر فارابی به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند و مقام سوم نیز به‌صورت مشترک به عماد آل‌کثیر از نیشکر هفت‌تپه و محمد اورک از کشت و صنعت امام خمینی(ره) رسید.

در دسته مثبت ۹۰ کیلوگرم نیز قاسم کرملاچعب از کشت و صنعت امام خمینی (ره) و نوید سفیدزاده از نیشکر فارابی در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و مازیار مذکا از کشت و صنعت امام خمینی(ره) و حبیب سعدی از نیشکر هفت‌تپه به‌صورت مشترک، سوم شدند.

اما فارغ از نتیجه، این مسابقات نشان داد که صنعت نیشکر در کنار تلاش برای خودکفایی کشور با تولید محصولات راهبُردی، برای تندرستی و شادابی کارکنان ارزش بالایی قائل است و برنامه‌های ورزشی متعددی برگزار می‌کند. این مسابقات نشان می‌دهند که نیشکر، فقط یک مجموعه صنعتی نیست، بلکه یک خانواده بزرگ و پویا است.

دیگر خبرها

  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • ابهام در اعزام تیم ملی گلبال مردان به پارالمپیک
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟