Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی از واریز مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و خیلی شدید و همچنین معلولان ذهنی بستری شده در منازل خبر داد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این کار از سوی بنیاد مستضعفان تأمین شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وحید قبادی‌دانا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مساعدت بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تأمین وسایل و تجهیزات ضدعفونی مددجویان بهزیستی به این سازمان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: این اعتبار برای معلولان ضایعه نخاعی، معلولان شدید و خیلی شدید که در منازل نگهداری می‌شوند، واریز شده است به طوری که برای هر نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای تهیه وسایل و مواد ضدعفونی و بهداشتی و ماسک پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: البته هفته قبل نیز اعتباراتی برای مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان جسمی حرکت - ذهنی، بیمارارن روانی مزمن که بالغ بر ۴۷ هزار نفر از این افراد در مراکز نگهداری می‌شوند واریز شده است، همچنین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شیرخوارگاه‌های سراسر کشور و همچنین مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سراسر کشور مبالغی به حساب خیریه‌هایی که متولی نگهداری این افراد هستند برای تأمین وسایل و اقلام بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا واریز شده است.

وی تصریح کرد: برای کمپ‌های نگهداری افراد دارای اعتیاد، علاوه بر دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی که برای کمپ‌ها ابلاغ شده است مبالغی برای تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی کننده مثل ماسک و وسایل بهداشتی به آن‌ها پرداخت شده است.

قبادی دانا ادامه داد: بر همین اساس مبلغ ۲۸ میلیارد ریال هفته قبل به حساب مراکز واریز شده بود که در مرحله جدید نیز رقم ۱۰۰ میلیارد ریال نیز واریز شده و در مجموع ۱۲۸ میلیارد ریال برای جامع هدف سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری، مراکز شبانه‌روزی و همچنین افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که وابسته به بستر هستند به حسابشان واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ آماده ارائه مشاوره‌های روانشناسی توسط روانشناسان بهزیستی در سراسر کشور استنو کسانی که دچار استرس و اضطراب در رابطه با ویروس کرونا هستند، می‌توانند از این طریق تماس برقرار کنند و افراد می‌توانند به طور رایگان از ۸ صبح تا ۸ شب از این خدمات استفاده کنند؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم زمان مشاوره را در روز‌های آتی افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معلول قبادی دانا مددجو بهزیستی سازمان بهزیستی مراکز نگهداری واریز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند