Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا از فرماندهان ارتش خواسته است تا بر این مساله نظارت کنند که هیچ تصمیمی درباره ویروس کرونا اتخاذ نشود که موجب شگفتی و تعجب کاخ سفید گردد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری، مقام های رسمی آمریکایی گفتند: مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از فرماندهان ارتش خواسته است تا از اتخاذ هرگونه تصمیمی که موجب شگفتی و تعجب کاخ سفید در خصوص ویروس کرونا شود، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش دستور مارک اسپر تازه ترین تلاش های دولت ترامپ برای مدیریت نگرانی های عمومی درباره بیماری کرونا است، ویروسی که به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است.

ترامپ پیش از این گفته است که دموکراتها و رسانه های خبری در حال فرافکنی و تشدید نگرانی ها درباره این بیماری هستند.

پنتاگون خواستار منابع مالی بیشتر برای مقابله با کرونا شد

انتقادات نسبت به عملکرد دولت ترامپ برای آمادگی جهت مقابله با ویروس کرونا به شدت رو به افزایش است ولی ترامپ سعی کرده است تا این انتقادات و نگرانی ها را کم اهمیت جلوه دهد.

اسپر به فرماندهان نظامی آمریکا که در خارج این کشور مستقر هستند، دستور داده است تا پیش از اتخاذ هر گونه تصمیمی برای محافظت از نظامیان آمریکایی، با پنتاگون هماهنگ باشند.

یک مقام آمریکایی گفت: رابرت آبرامز فرمانده نظامیان آمریکایی در کره جنوبی- که بیش از 4 هزار نفر تاکنون در این کشور به کرونا مبتلا شده اند- درباره گزینه های مورد نظرش برای حفاظت از نظامیان آمریکایی با مقام های پنتاگون رایزنی کرده است.

اسپر در پاسخ گفته است که آبرامز یا هر فرمانده ارشد دیگری باید قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمی با وزارت دفاع آمریکا هماهنگ کنند.

آبرامز نیز در پاسخ گفته است که در عین حال که سعی خواهد کرد تا درباره هرگونه تصمیمی پیش از اتخاذ و اجرا به اسپر اطلاع دهد ولی شاید برخی اوقات مجبور شود تصمیمات فوری و اضطراری برای حفاظت از سلامتی نظامیان آمریکایی اتخاذ کند، آن هم بدون کسب مجوز نهایی از واشنگتن.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا نظامیان آمریکایی ویروس کرونا دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است