Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل فاقد ارزش است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به درخواست آمریکا از تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران گفت که چنین موضوعی فاقد ارزش است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: «در کنگره آمریکا اعلام شد که ایالات متحده در تلاش است تا روسیه و چین را راضی کند تا پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را وتو نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، شورای امنیت چنین موضوعی را مطرح نکرده است. دلیلی برای مطرح شدن چنین چیزی وجود ندارد. توافق‌هایی در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت و قرار نیست در این خصوص تجدیدنظر شود».

وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «مسخره است که یک کشور در حالی از تمدید برخی از الزامات قطعنامه‌ای حرف می‌زند که نه تنها خودش ناقض آن است بلکه تلاش می‌کند با تهدید به تحریم، دیگر کشور‌ها را نیز از پایبندی به آن منع کند».

پیش از این دفتر نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر سال جاری میلادی، خواستار تمدید این تحریم‌ها در سازمان ملل شده بود.

«مایک پامپئو» اوایل اسفندماه در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آمریکا از جامعه ملل خواهد خواست تحریم‌های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش تسلیحات متعارف به ایران را تمدید کند.

طبق یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشور‌های خارجی جنگ‌افزار بخرد.

مقام‌های آمریکایی بار‌ها ضمن ابراز نگرانی از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران خواستار جلوگیری از این مسئله شده‌اند. پیش از این، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر اداره کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موقت هستند و اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شوند.

ولادیمیر ارماکوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که هیچ رایزنی و بحث رسمی درباره بازنگری کردن در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد، نه در شورای امنیت و نه در هیچ جایگاه دیگر». منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی آمریکا روسیه وزارت خارجه روسیه تحریم های تسلیحاتی تمدید تحریم خارجه روسیه شورای امنیت علیه ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند