Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:41:15 GMT

آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۳۵ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۰۵۵۴

آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۳۵ نفر رسید

بنا بر اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون ۳۵ نفر در استان به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شدند. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس اعلام وزارت بهداشت در کل کشور 2336 نفر به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد متاسفانه 77 نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان فارس نیز از جمله استان‌های درگیر با این بیماری است که استاندار فارس وضعیت آن را زرد اعلام کرده است. 

درگیری استان فارس با این بیماری مانند دیگر استان‌های درگیر سبب تعطیلی مدارس، کاهش ساعت کاری ادارات، تاثیر بر اقتصاد استان و بازار شده است و بنا بر اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون 35 نفر در استان به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شدند. 

آمار مبتلایان قطعی به کرونا ویروس در اصفهان به 66 مورد رسید12 مورد جدید از ابتلا به کرونا در خوزستان ثبت شددرخواست روسای 3 اتاق برای حمایت کرونایی دولت از کسب وکارها تا شهریور99

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس را در گروه‌های سنی 30 تا 59 سال و بالای 60 سال عنوان کرد. به گفته وی امروز و روز گذشته یک نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی ناشی از کهولت سن و بیماری‌های زمینه‌ای فوت کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهبود سه نفر از مبتلایان به کرونا خبر داد که 15 نفر نیز با توجه به وضعیت جسمانی مطلوب در شرایط ایزوله خانگی تحت نظر هستند.

به گفته وی از ابتدای شیوع بیماری کرونا نمونه 234 فرد مشکوک را مورد آزمایش قرار گرفته که جواب آزمایش 201 نفر منفی بوده است، دو نمونه مثبت هم توسط انستیتو پاستور از نمونه‌های ارسال شده از دیگر دانشگاه‌های استان اعلام شده است.

به دنبال افزایش شمار مبتلایان و لزوم استفاده از ماسک و دستکش علوم پزشکی شیراز اسامی 79 داروخانه را اعلام کرده که مردم با مراجعه به آنها می‌توانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بگیرند. 

 

انتهای پیام/424/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن