Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مادر "گوگل" یعنی "آلفابت" از یک سیستم دوربینی هوش مصنوعی رونمایی می کند که به منظور کمک به تغذیه پایدار بشریت و نظارت بر سلامت ماهی‌ها طراحی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "آلفابت"( Alphabet) در نظر دارد از هوش مصنوعی برای نظارت بر دریاهای سراسر جهان استفاده کند.

این پرژه "تایدال"( Tidal) نام دارد و بخشی از برنامه " X" آلفابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این پروژه، آلفابت در حال تولید یک سیستم با دید رایانه‌ای است که با استفاده از هوش مصنوعی، هزاران ماهی را زیرنظر می‌گیرد.

آلفابت گفته که هدف از این پروژه کمک به درک صحیح تاثیر صید بیش از ماهی و دیگر فعالیت‌های انسانی بر دریاهای سراسر جهان است.

با استفاده از این اطلاعات، آلفابت امیدوار است با استفاده از این سیستم، مردم تنها آنچه که زیر سطح اقیانوس‌ها اتفاق می‌افتد را درک نکنند، بلکه به رفع مشکلاتی که زیستگاه‌های دریایی را گرفتار می‌کنند هم کمک کنند.

"نیل دیو"( Neil Davé) مدیر کل پروژه تایدال اظهار کرد: یکی از بزرگترین موانع محافظت از اقیانوس‌ها این است که مردم درک درست و دقیقی از آنچه که زیر آب اقیانوس‌ها اتفاق می‌افتد، ندارند.

وی در پستی در یک وبلاگ نوشت: ما اعلام می‌کنیم که امروز، تیم تایدال در بخش " X" آلفابت از اقیانوس‌ها محافظت می‌کنند و از توانایی‌های دریاها در حمایت از زندگی انسان‌ها و تغذیه پایدار پشتیبانی می‌کنند.

سیستم دوربین‌های تایدال به طور ویژه از دید رایانه‌ای استفاده می‌کند تا به پرورش‌دهندگان ماهی هم کمک کند که معیارهای محیطی برای دما و سطح اکسیژن که بر جمعیت ماهی‌ها تاثیر می‌گذارد را ارزیابی کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلفابت دريا هوش مصنوعی اقیانوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یونیسف اعلام کرده است که تقریباً تمام ۶۰۰۰۰۰ کودک در رفح «مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه» هستند.
وبگاه «کامن دریمز» روز یکشنبه به نقل از «کاترین راسل» مدیر عامل یونیسف نوشت، عملیات نظامی بزرگ اسرائیل علیه شهر رفح فاجعه‌ای برای کودکان به همراه خواهد داشت.
به گفته خانم راسل، حدود ۶۰۰۰۰۰ کودک مستقر در رفح  مجروح، بیمار، دچار سوءتغذیه و معلول هستند.
رئیس یونیسف خاطرنشان کرد:«بسیاری چندین بار آواره شده‌اند و خانه‌ها، والدین و عزیزان خود را از دست داده‌اند. هیچ جای امنی برای رفتن به غزه وجود ندارد. خانه‌ها، جاده‌ها ویران شده و زمین مملو از مهمات منفجر نشده است.»

راسل گفت:«یونیسف به درخواست حمایت از همه زنان و کودکان در رفح و سراسر نوار غزه و حفاظت از زیرساخت‌ها، خدمات و کمک‌های بشردوستانه که آنها بر آن تکیه دارند، ادامه می‌دهد.»
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردانهای حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند. 
علاوه بر خسارات انسانی که این حمله بر نوار غزه تحمیل می‌کند، به منزله یک ضربه قوی به عملیات‌های امدادرسانی در سراسر نوار غزه است زیرا رفح در قلب عملیات‌های امدادی قرار دارد. 

دیگر خبرها

  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران