Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه در راستای کنترل بیماری کرونا نانوایی‌های همدان بازرسی‌ مکرر می‌شوند گفت: مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها به دلیل بیماری کرونا مردم بیشتر نگران سلامتی خود هستند و با خبرهایی که از فضاهای مجازی و رسانه‌ها می‌شنوند درخواست کنترل مراکزی مانند نانوایی‌ها را در رعایت بهداشت توسط این مراکز دارند که در این خصوص به سراغ کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان رفتیم و از اقدامات جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی خدابخشی با بیان اینکه تشدید بازرسی‌ از نانوایی‌ها و دیگر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در دستور کار ماست اظهار کرد: نه تنها نانوایی‌ها بلکه تمام مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازرسی می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار  هستند.

وی با بیان اینکه تا جای ممکن به مردم و کسبه آموزش‌های لازم را ارائه داده‌ایم و این موضوع همچنان مورد توجه ماست گفت: مردم نیز خود باید رعایت نکات بهداشت را جدی بگیرند چراکه تا وقتی آنها نخواهند چیزی تغییر نمی‌کند.

 کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان خاطرنشان کرد: مراکزی مانند قنادی‌ها باید در تهیه شیرینی دقت بیشتری داشته باشند و تا حد امکان عوامل خطر را در ابتلا به بیماری کرونا کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از آرایشگاه‌ها هنوز از لوازم مشترک برای مراجعین استفاده می‌کنند گفت: متاسفانه برخی از آرایشگاه‌ها لوازم و ابزار خود را ضدعفونی نمی‌کنند و باید به این مسائل توجه کنند.

خدابخشی با بیان اینکه برخی از فست‌فودی‌ها به ویژه آنهایی که در کنار خیابان مواد غذایی عرضه می‌کنند، روکشی برای این مواد ندارند و می‌توانند راهی برای انتشار بیماری باشند افزود: گویا هنوز این مراکز به این امر واقف نیستند که باید در کنترل بیماری رعایت بهداشت را مورد توجه قرار دهند که به عنوان مثال دستکش در دست داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بیشتر مراعات کنند و تا جای امکان از خرید اقلام غذایی که در بیرون از منزل تهیه می‌شود نظیر رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها مدتی خودداری کنند گفت: تا جایی که امکان دارد مردم غذاها را در منزل بپزند و سرو کنند.

این کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه برخی از کباب‌ها احتمال دارد مغزپخت نشوند و  عامل خطر باشند افزود: برخی از غذاها در رستوران که باقی می‌مانند برای وعده بعد نگهداری می‌‌شوند و عامل خطری برای بیماری هستند.

وی بیان کرد: در  نانوایی‌ها فردی باید مسوولیت خارج کردن نان از تنور را داشته باشد و فرد دیگری پول را تحویل بگیرد و نباید یک نفر این وظایف را انجام دهد.

خدابخشی خاطرنشان کرد: این روزها در خشکبارفروش‌ها و آجیل‌‌فروشی‌ها ازدحام جمعیت را شاهد هستیم که حتی با بازرسی از این مراکز در برخی‌ جاها نفس کشیدن هم به سختی انجام می‌شد، با این ازدحام و سرفه و عطسه و ... امکان انتشار ویروس به فرد مقابل یعنی خریدار، فروشنده و حتی انتقال آن به جنس‌هایی که به صورت فله‌ای و روباز هستند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از فروشندگان آجیل و خشکبار را با همان دستی برمی‌دارند که پول را از مشتری می‌گیرند و اینها در رعایت بهداشت باید مورد توجه باشد گفت: در این مراکز دست زدن به دستگاه‌های پز و روی اقلام خوراکی و ... بارها اتفاق می‌افتد و اینها همه عوامل خطر هستند.

این کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان تاکید کرد: مردم باید خود رعایت کنند چراکه هر آنچه مرکز بهداشت نیرو به کار گیرد و نظارت داشته باشد تا وقتی مردم نخواهند و رعایت نکنند، وضعیت تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند اما نباید از آن بترسند افزود: آموزش‌ها و رعایت مباحث بهداشتی باید بیشتر باشد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان عوامل خطر بهداشت محیط مهدی خدابخشی مقابله با كرونا بیماری کرونا نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: ۱۳۷ سانحه رانندگی روز گذشته به دنبال بارش باران و لغزنده شدن سطع معابر در همدان رخ داد که این آمار در روز ماقبل ۷۰ تصادف بود.

او گفت: ۹ مورد از سوانح رانندگی روز گذشته جرحی و مابقی خسارتی بود همچنین موتورسیکلت و عابر بیشترین سهم را در بروز سوانح رانندگی داشتند و سهم خودرو‌های سواری و باری کمتر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه سانحه منجر به فوت نداشته ایم گفت: هنگام ابری شدن هوا و بارندگی رانندگان با سرعت کمتری تردد می‌کنند بنابراین احتمال بروز سوانح فوتی کاهش می‌یابد.


سرهنگ همایی گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت فاصله طولی، تردد با سرعت مطمئنه، حرکت منظم در بین خطوط و توجه کامل به مسیر پیش رو است.

او گفت: ۳۰ درصد سوانح خسارتی و جرحی روز گذشته ناشی از رعایت نکردن حق تقدم و ۷۰ درصد به علت بی توجهی راننده به جلو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود