Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام نتایج ۹۰ درصد آراء انتخابات کنست رژیم صهیونیستی حکایت از پیروزی نتانیاهو و احتمال تشکیل دولت توسط او دارد اما این گزینه با اما و اگرهایی همراه است و ممکن است به انتخابات چهارم ختم شود. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با برگزاری سومین انتخابات پیاپی در رژیم صهیونیستی اگرچه هنوز نتایج نهایی اعلام نشده است اما نتایج اعلام شده پس از شمارش بیش از 80 درصد آراء از پیروزی بنیامین نتانیاهو حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این پیروزی نسبت به دوره گذشته متفاوت است و هم اکنون احتمال تشکیل دولت توسط خود نتانیاهو قوت گرفته است اما کما فی السابق، تشکیل دولت با اما و اگرهایی همراه است که حتی ممکن است به انتخابات چهارم ختم شود.

براساس اعلام رسانه های رژیم صهیونیستی با شمارش 90درصد آراء انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی راستگرایان به رهبری بنیامین نتانیاهو با کسب 59 کرسی پیروز انتخابات شده‌اند. در این شرایط چپگرایان و میانه‌ها به کسب 54 کرسی اکتفا کرده‌اند. در این میان حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن، 7 کرسی کسب کرده است. اما سؤال اینجا است که در این شرایط چه احتمالات و سناریوهایی برای دولت آینده رژیم صهیونیستی قابل پیش بینی است.

سناریوهای احتمالی تشکیل دولت

تشکیل ائتلاف دولت توسط نتانیاهو

با شرایط به وجود آمده، حزب لیکود 36 کرسی کسب کرده است و حزب مذهبی شاس، 10 کرسی را به دست آورده، راست جدید به ریاست نفتالی بنت 6 کرسی کسب کرده و یهودیان توراتی نیز 7 کرسی کسب کرده‌اند که مجموع این کرسی ها به 59 کرسی می‌رسد. این عدد تا نصف به علاوه یک که اکثریت کرسی‌های مجلس است 2 کرسی فاصله دارد. اما دو نکته وجود دارد که می‌تواند این 2 کرسی را برای راستگرایان فراهم کند. اول اینکه با شمارش 10درصد باقیمانده آراء دست کم 1 کرسی از این تعداد فراهم خواهد شد. دوم اینکه براساس توافق «آراء مازاد» که پیش از انتخابات بین احزاب به امضا رسیده ، تعداد آرائی که در هر حزب به یک کرسی نمی‌تواند تبدیل شود به حزب دیگری واگذار می‌شود و این توافق که بین لیکود و تمام احزاب هم ائتلافش وجود دارد می‌تواند کرسی دوم را فراهم آورد.

با این احتساب احتمال اینکه نتانیاهو بتواند ائتلاف دولت را به وجود آورد بسیار قوت می‌گیرد و محتمل‌ترین گزینه تشکیل دولت است. بر همین اساس بسیاری از تحلیلگران نتانیاهو را از هم اکنون نخست وزیر دولت جدید رژیم صهیونیستی می‌دانند.

انتخابات چهارم

دومین سناریویی که می‌تواند در صورت عدم موفقیت نتانیاهو در تشکیل ائتلاف دولت رقم بخورد این است که کار به انتخابات چهارم کشیده شود. براساس چینش موجود راستگرایان 59 کرسی کسب کرده‌اند حال اگر در ادامه شمارش آراء 2 کرسی برای راستگرایان تأمین نشود و بقیه آراء به نفع چپگرایان رقم بخورد آنگاه نتانیاهو باید 2 کرسی خود را از ائتلاف آبی-سفید یا حزب «اسرائیل خانه ما» فراهم کند امری که طی یکسال گذشته موفق به انجام آن نشده است لذا در این صورت احتمال وقوع انتخابات چهارم محتمل ترین گزینه خواهد بود. احتمالی که احتمال تشکیل دولت توسط نتانیاهو ضعیف‌تر است.

ائتلاف لیبرمن با نتانیاهو و تشکیل دولت

در صورتی که گزینه اول یعنی رسیدن راستگرایان به 61 کرسی محقق نشود ممکن است لیبرمن که در دو انتخابات گذشته با تأکید بر روی مواضع مخالف خود در قبال حریدی‌ها و مذهبی‌های تندرو به نتانیاهو نپیوسته بود این بار با گرفتن امتیازاتی به نتانیاهو بپیوندد. این احتمال بسیار ضعیف است چرا که لیبرمن دوباره طی روزهای گذشته بر موضع خود مبنی بر عدم حضور در دولتی که حریدی‌ها حضور دارند تأکید کرده بود. با این شرایط باید نتانیاهو بپذیرد که حریدی‌ها را رها کرده و با لیبرمن به توافق برسد امری که در دو انتخابات رقم نخورد و احتمال آن ضعیف است. این گزینه در شرایط کنونی بسیار ضعیف است و در صورتی رقم خواهد خورد که نتانیاهو تحت فشار پرونده‌های قضایی‌اش، حریدی‌ها را رها کرده و به لیبرمن امتیازات غیر قابل پیش بینی بدهد.

ائتلاف لیکود و آبی- سفید

ضعیف ترین احتمال در تمامی سناریوهای موجود این است که آبی- سفید با وجود شکستی که خورده، حاضر شود با لیکود وارد ائتلاف شود. این گزینه از آن جهت ضعیف است که نه اعضای آبی- سفید حاضر به توافق با نتانیاهو هستند و نه مذهبی‌های حاضر در ائتلاف نتانیاهو این مسئله را می‌پذیرند و اگر نتانیاهو این اقدام را انجام دهد با خیانت به هم پیمانانش، در عرصه سیاسی دست به یک خودکشی سیاسی زده است. اما باز هم ممکن است نتانیاهو تحت فشارهای موجود در جامعه و برای به راه انداختن یک جنگ یا تحت فشار قضایی این اقدام را انجام دهد. نکته مهم این است که اگر این ائتلاف رقم بخورد بعید است هم چون دوره گذشته، گانتس بتواند گزینه نخست وزیری دوره را مطرح کند و باید تا پایان دوره یک عضو کنست باقی بماند نه نخست وزیر.

وقتی صهیونیست‌ها به فساد رای دادند/درخواست برای جلوگیری از نخست‌وزیری نتانیاهونتانیاهو: به وعده‌های انتخاباتی در الحاق دره اردن و افزایش شهرک‌سازی عمل می‌کنمرژیم اسرائیل|نتایج اولیه انتخابات «کنست 23»/ حزب نتانیاهو: 37 کرسی؛ حزب گانتس: 33 کرسینتانیاهو خود را پیروز انتخابات اعلام کردنتایج اولیه انتخابات رژیم صهیونیستی| حزب نتانیاهو پیشتاز است

 شرایط رقم خورده در انتخابات رژیم صهیونیستی از پیروزی نتانیاهو و موفقیت او در تشکیل ائتلاف برای دولت حکایت دارد و احتمالاً او خواهد توانست اکثریت کرسی‌ها یعنی شصت به علاوه یک را به دست آورد. اما اگر به هر دلیل این اتفاق نیفتد به وجود آمدن ائتلاف دیگر برای تشکیل دولت بسیار ضعیف خواهد بود و انتخابات چهارم بسیار محتمل خواهد بود.

گزینه‌های بعدی ورود لیبرمن و گانتس به ائتلاف راستگرایان و لیکود است که بسیار ضعیف هستند اما تحت فشار پرونده‌های قضایی نتانیاهو در صورت عدم موفقیت لیکود در تشکیل دولت ممکن است رقم بخورد.

انتهای پیام/

R1403/P/S8,90/CT4 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل رژیم صهیونیستی انتخابات چهارم تشکیل دولت بسیار ضعیف رقم بخورد دولت توسط حریدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح

به نقل از شبکه الجزیره، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با «مارک روته» نخست‌وزیر هلند تلفنی گفتگو و تحولات نوار غزه و تلاش برای برقراری آتش‌بس در این منطقه را بررسی کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی در این تماس تلفنی تأکید کرد: هر گونه عملیات نظامی در رفح منجر به پیامد‌های فاجعه‌باری برای وضعیت انسانی در غزه و صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

همچنین «محمد مصطفی» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درباره طرح‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدات آن برای تهاجم زمینی به رفح هشدار داد.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز از سفر پنهانی «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) به قاهره با هدف بررسی یورش احتمالی به رفح خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مسوولان مصر در دیدار با این مقامات صهیونیست، از اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به پناهنده شدن ده‌ها هزار فلسطینی به مصر منجر شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند که این امر، امنیت مصر را به خطر می‌اندازد.

تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمک‌های بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه‌های موجود در شمال غزه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین