Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@10:46:22 GMT

ترامپ حاضر به کمک به ترکيه در ادلب نشد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۰۸۴۰

ترامپ حاضر به کمک به ترکيه در ادلب نشد

خبرگزاری آریا- رسانه میدل ایست آی فاش کرد: دونالد ترامپ پیشتر با خودداری از پیشنهاد هر گونه کمک نظامی مستقیم به ترکیه در ادلب سوریه به رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که واشنگتن با اعضای ناتو برای ارائه سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت به ترکیه لابی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس این گزارش، مقام‌های ترکیه‌ای ماه گذشته میلادی با یک درخواست مستقیم از آمریکا خواسته بودند تا سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی پاتریوت را در شهر مرزی هاتای در جنوب ترکیه موقتا مستقر کرده و به منظور نشان دادن حمایتش از عملیات‌های آنکارا علیه ارتش سوریه یک سری گشت‌های هوایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش ترکیه چندی پیش حملاتش را علیه نیروهای وابسته به دولت سوریه در استان ادلب آغاز کرد. این اقدام ترکیه ضمن آنکه ده‌ها سرباز این کشور را به کشتن داد باعث تشدید تنش‌ها میان آنکارا و مسکو نیز شد.
یک مقام ترکیه‌ای که نامش را فاش نکرد به میدل ایست آی گفت: واشنگتن هنوز به صورت رسمی به درخواست‌های آنکارا پاسخ نداده است.
او خاطرنشان کرد: ترامپ در خصوص جنگ‌های بی پایان و تلف شدن میلیاردها دلار از پول‌های آمریکا در خاورمیانه شکایت کرد و گفت:‌ از منطقه خارج خواهد شد. با این حال به گفته مقام مذکور رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه‌ای خود طی تماسی تلفنی در روز شنبه تصریح کرد که آمریکا فراتر از همکاری اطلاعاتی و دادن کمک‌های انسانی کار چندان دیگری نمی‌تواند برای کمک به ترکیه انجام دهد.
منابع به میدل ایست آی گفتند: پنتاگون نیز تمایلی به برآورده کردن درخواست ترکیه نداشته و آنها را تحت پوشش عدم تحریک به یک جنگ جهانی سوم با روسیه رد خواهد کرد صرفا به این خاطر که گندکاری‌های ترکیه را پاک کند.
این مقام عنوان کرد: اما همه می‌دانند آنها مایل به کمک کردن به ترکیه به دلیل حملات سال 2019 این کشور به همپیمانانشان (اشاره به حملات ترکیه علیه شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه) نیستند.
مقامهای آنکارا به رغم احساس بدی که آن عملیات میان این دو همپیمان ناتو به وجود آورد همچنان انتظار دارند که ترامپ یک سری تجهیزات محدود را در اختیار ترکیه قرار دهد اما هیچ کمکی که تغییر دهنده بازی باشد در کار نخواهد بود.
در عین حال ناتو می‌تواند بخش عمده‌ای از درخواستهای ترکیه را تامین کند. آنکارا در گذشته هم از این ائتلاف خواستار دریافت کمک در حوزه دفاع هوایی شده بود و ناتو می‌تواند دوباره به ترکیه کمک کند.
یک مقام دیگر ترکیه‌ای نیز گفت، اسپانیا در سال 2012 یک سامانه پاتریوت را در شهر آدانای ترکیه در راستای یک عملیات با مجوزناتو مستقر کرده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ حاضر کمک ترکیه ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم