Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمیز نگه داشتن ریه، نه تنها باعث سم زدایی از سیستم تنفسی می شود، بلکه فشار خون را تنظیم می کند، هضم غذا را راحت تر و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دستگاه تنفسی که از مجاری هوایی، ریه‌ها و عضلات و رگ‌های خونی متصل به آن‌ها تشکیل شده است، اکسیژن را در سراسر بدن ما حمل می‌کند که این کار انجام تمام فعالیت‌ها و عملکرهای دیگر بدن را ممکن می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین وقتی مشکلی در سیستم تنفسی فرد رخ می‌دهد، تمام بدن او با مشکل و اختلال مواجه می‌شود.
روشهای ساده ای برای پاک کردن ریه وجود دارد که می توان در خانه آنها را انجام داد. ما در این مطلب به شما  ۸ نوشیدنی برای پاکسازی ریه ها آموزش می دهیم.


۱- چای سبز
مصرف منظم چای سبز راهی موثر برای حفظ سلامت ریه های شما است. عصاره چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی برای حفظ سلامت قلب و عروق، محافظت در برابر سرطان های مختلف، بهبود عملکرد مغز و محافظت در برابر عفونت ها است. مطالعات همچنین نشان داده که نوشیدن چای سبز اثر مهارکننده بر روی سرطان ریه دارد. محققان چینی دریافتند که چای سبز درست مانند سیر به کاهش آسیب های ریه ناشی از سیگار کشیدن کمک می کند.

۲- دمنوش زنجبیل
مصرف زنجبیل به بهبود سیستم تنفسی و افزایش ایمنی بدن کمک می کند. زنجبیل یک پاک کننده طبیعی است که خواص ضد التهابی دارد. مصرف زنجبیل برای کاهش علائم آسم و سایر بیماری های تنفسی نیز مفید است.

چند سانتی متر ریشه زنجبیل تازه 400 گرم عسل 2 قاشق سوپ خوری زردچوبه 400 گرم پیاز یک لیتر آب

آب را بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید.
ریشه های زنجبیل را رنده کرده، پیازها را خرد کرده و به آب جوش اضافه کنید.
زمانی که جوش می خورد زردچوبه را نیز اضافه کنید و بگذارید نصف بیشتر آب آن تبخیر شود.
پس از خنک شدن آن را در شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال بگذارید و هر روز دو مرتبه دو قاشق از آن را با شکم خالی میل کنید.

۳- نوشیدنی لیمو و خیار

یک پارچ یا کوزه آب 6تا10 تکه خیار برش داده شده نصف یک لیمو یک مشت کوچک برگ های نعناع

این مواد راتهیه کنید و باهم ترکیب بنمایید  اجازه دهید اینها یک شب بمانند تا طعمشان جذب شوند.

۴- نوشیدنی لیمو، زنجبیل و نعناع

آب لیمو یکی از رایج ترین پاک کننده های طبیعی است که بدن را به عنوان یک آنتی اکسیدان ضد عفونی میکند.اولین چیزی که صبح ها میخورید، آب لیمو باشد تا برای شروع روز، بدنتان پاکسازی شود ؛ زنجبیل و نعناع به همان شیوه به هضم سموم کمک میکنند.
قبل از خواب یک فنجان چای نعناع و زنجبیل بنوشید در غیر این صورت ، برای مبارزه با عفونت ریه ها، 3 تا 5 عدد برگ نعناع و یا زنجبیل را بجوید.

۵- نوشیدنی زنجبیل و سبزیجات

آب یک دسته سبزی شاهی 3 سانت ریشه زنجبیل تازه 5 عدد ساقه کرفس یک چهارم فنجان ، پیاز یک قاشق غذا خوری عسل مایع

آب تمام عناصر ذکر شده را با هم مخلوط کنید و سپس عسلرا به آن بیفزایید و این ترکیب را به مدت یک هفته هر روز بنوشید.
 

۶- نوشیدنی افرا و لیمو

1 قاشق بذر کتان 1 قاشق ریشه گل ختمی 1 فنجان شربت افرا خالص یک عدد لیمو یک قاشق برگ گیاه مریم گلی 1 لیتر آب تصفیه شده

آب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به ان ریشه گل ختمی ، شربت افرا ، لیمو ، بذرکتان و برگ مریم گلی را اضافه کنید.
شعله را کم کنید و بگذارید 15 دقیقه مواد در همین حالت باقی بماند. سپس شعله را خاموش کنید، حالا شربت شما آماده است.

۷- نوشیدنی سیر و شیر


مقداری سیر در شیر جوشیده شود و کمی عسل به آن اضافه شود و کم کم بنوشند این دارو یکی از بهترین داروهای پاک کننده ریه و روده است. مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسی پیشگیری کرده و برای پاکسازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است. این دارو را چندین بار تکرار کنند البته اگر دچار واکنش یا ناراحتی شدند مصرف آن را قطع کنند.
کسانی که دارای فشار خون بالا هستند باعث کاهش فشار خون آنها می‌شوند, البته کسانی که دارای فشارخون پایین هستند با نظر پزشک باید انجام دهند.

۸- آب انگور


نوشیدن آب انگور تازه، یک بار در روز به مدت 1 هفته به پاک کردن ریه ها و سم زدایی کمک میکند. پوست انگور قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که به کاهش التهاب ریه ها کمک میکند و میتواند شدت آسم و خطر سرطان ریه را کاهش دهد این آب طعم دهنده ، برای بهبود ریه ها عالی است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: شربت ریه اضافه کنید چای سبز ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد

سارقی که با مسموم کردن افراد کهن سال اموال آن ها را در هسته مرکزی مشهد به سرقت می برد،پیرمردی را با نوشیدنی های سمی به قتل رساند.

به گزارش خراسان، ماجرای سرقت های سمی هنگامی در خیابان های اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) لو رفت که چند نفر از افراد کهن سال طعمه جوانی شدند که به آن ها نوشیدنی سمی تعارف کرده بود. طولی نکشید که در میان سرقت های مذکور پیرمردی حدود 85 ساله نیز بر اثر نوشیدنی های سمی وضعیت وخیمی پیدا کرد و به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت اما او بر اثر عوارض ناشی از این نوع نوشیدنی در حالی به کما رفت که اموالش نیز مورد دستبرد قرارگرفته بود.

از سوی دیگر اقدامات درمانی برای نجات پیرمرد به نتیجه نرسید واو جان خود را از دست داد. این اقدامات تبهکارانه در حالی رخ می داد که با دستور قاضی شعبه 301 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد،تلاش گسترده ای از سوی نیروهای انتظامی برای دستگیری عامل یا عاملان سرقت های سمی آغاز شده بود و عوامل انتظامی موفق شدند سارق مذکور را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

 با هماهنگی های قضایی،بررسی های تخصصی درباره جنایت سمی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی