Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا در پی شیوع ویروس کرونا در این اتحادیه یک سیستم موسوم به واکنش بحران سیاسی یکپارچه (IPCR) را به منظور اتخاذ تصمیم‌گیری‌های سریع راه اندازی کرده است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ار ان دی" آلمان، با توجه به شیوع ویروس کرونا در آلمان اقدامات احتیاطی در این باره در پارلمان این کشور هم مد نظر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان نمایندگان پارلمان را به رعایت اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فراخوانده است.

وی همچنین در صورت لغو گردهمایی های عمومی در برلین می خواهد بازدید عمومی از پارلمان برای شهروندان را لغو کند.

شایبله در آغاز نشست هفتگی نمایندگان در پارلمان آلمان با توجه به اینکه شمار زیادی از شهروندان از بخش های مختلف آلمان در هفته جاری به ساختمان پارلمان تردد داشته اند از نمایندگان خواست که  به اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توجه داشته باشند.

وی در نامه ای به 709 نماینده پارلمان آلمان از آن ها خواست که به دقت اقدامات پیشگیرانه را در محل کار و خانه رعایت کرده و همچنین کارمندان خود را به این مسئله ترغیب کنند.

تلاش کاخ سفید برای کنترل خبر رسانی درباره کرونا در آمریکاگاردین: "شهروندان آمریکا" به‌دلیل سطح بهداشت حق دارند از کرونا در هراس باشند!دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گزارش‌دهی ایران درباره کرونا را "بی‌نقص" دانست

رئیس پارلمان آلمان همچنین از نمایندگان پارلمان درخواست کرد که سفرهای کاری خود به ویژه به مناطق پر خطر را محدود کنند. وی همچنین از نمایندگان خواست که فارغ از مصونیت خود در معرض اقدامات کنترل این بیماری از طرف مراجع ذی صلاح پزشکی قرار گیرند.

همچنین یک روز مانده تا انتخابات نخست وزیری تورینگن آلمان در فراکسیون حزب دموکرات مسیحی یک مورد مشکوک به ویروس کرونا گزارش شده است. یک نماینده پارلمان ایالتی هم در قرنطینه قرار گرفته است. این نماینده روز دوشنبه در یک نشست فراکسیون شرکت کرده بود.

در صورتی که ابتلای این فرد به ویروس کرونا تایید شود انتخابات ایالتی برنامه ریزی شده در روز چهارشنله احتمالا با شکست مواجه خواهد شد. این خطر وجود دارد که تمام نمایندگان فراکسیون حزب دموکرات مسیحی این ایالت نیاز باشد که به قرنطینه بروند.

حدود یک ماه بعد از رسوایی انتخابات توینگن قرار بود روز چهارشنبه مجددا انتخابات نخست وزیری در این ایالت برگزار شود.

ویروس کرونا در آلمان همچنان افراد بیشتری را درگیر می کند. پیامد شیوع این ویروس نمایشگاه کتاب لایپزیگ هم لغو شد.

وزیر آموزش فرانسه هم از تعطیلی حدود 120 مدرسه در این کشور به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

اتحادیه اروپا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا یک روش بحران را فعال کرده تا بتواند تصمیمات سریع تری را اتخاذ کند.

شورای اروپایی شب گذشته اعلام کرد که سیستم واکنش بحران سیاسی یکپارچه (IPCR) کاملا ایجاد و آغاز به کار کرده است. به این ترتیب اتحادیه اروپا می تواند در اقدامات خود علیه بیماری کرونا بر روی مسائل مهم متمرکز شده و سریعا تصمیم گیری کند.

رسانه ها همچنین از افزایش مبتلایان به ویروس کروانا در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان به 101 مورد خبر می دهند. انستیتو رابرت کوخ آلمان این خبر را روز سه شنبه اعلام کرد. به این ترتیب این ایالت همچنان با فاصبه زیاد رکوردار بیشترین مبتلا به ویروس کرونا در بین ایالات آلمان است. همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح آلمان در روز سه شنبه به 188 مورد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا پارلمان آلمان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی