Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:19:10 GMT

۸۰ درصد جاده‌های همدان شانه خاکی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۱۲۶۸

۸۰ درصد جاده‌های همدان شانه خاکی ندارد

سردار بخشعلی کامرانی صالح روز سه شنبه در نشست راهبردی تصادف استان همدان بیان کرد: با توجه به نبود شانه خاکی، پس از خروج خودرو از مسیر اصلی بلافاصله واژگون شده و سرنشینان آن جان خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: می توان برای ایجاد شانه خاکی تمامی بلدوزر و گریدرها را بسیج کرده یا با رفع نقص فنی پل ها و تقاطع هایی که آمار سوانح رانندگی را افزایش داده اند گامی در راستای کاهش تصادفات جاده ای برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: همه دستگاه ها برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا بسیج شدند اما از موضوع مهمی همانند سوانح رانندگی که در ۱۲ سال گذشته به اندازه ۲ برابر ظرفیت ورزشگاه آزادی قربانی داشته است غافلگیر شدیم.

سردار کامرانی صالح تاکید کرد: به جای پرداختن به مسائل جنبی و حاشیه ای در این نشست ها باید ببینیم هر دستگاهی در امر کاهش سوانح رانندگی چه تکالیفی دارد و چه میزان به وظایف خود جامه عمل پوشانده است.

وی مرگ ۴۰۶ تن در جاده های درون و برون شهری این استان را نگران کننده دانست و گفت: ۳۲ تن اربعین امسال در جاده های همدان جان باختند که مهمترین علت آن خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز گفت: بر اساس ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی به حساب درآمد عمومی کشور، واریز می شود.

سرهنگ علی فکری اضافه کرد: با استفاده از درآمد حاصل از ماده ۲۳، سال ۹۵ نسبت به خرید ۲۷ دستگاه دوربین اقدام و  ۱۰ دستگاه آن توسط شهرداری در شهر همدان نصب و راه اندازی شد اما شهرداری سایر مناطق استان نسبت به نصب دوربین اقدامی نکردند.

وی با بیان اینکه نصب دوربین های ثبت تخلف در کاهش سوانح موثر بوده است ادامه داد: اختلاف به وجود آمده بین پیمانکار شرکت «داتیس» و شهرداری موجب شد که تعدادی از  دوربین های ثبت تخلف غیرفعال شوند.

رییس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: شرکت «داتیس» پس از اختلاف قیمت ایجاد شده به دنبال نوسان قیمت ها در بازار، تعهدات خود نسبت به نصب دوربین های تردد شمار را عملی نکرده همچنین برای ادامه فعالیت دوربین های ثبت تخلف نیز درخواست وجهی بیش از آنچه در قرارداد قید شده می کند.

وی بیان کرد: هم اینک دوربین ها در معابر شهری اسدآباد، کبودراهنگ و ملایر بر روی دکل نصب شده ولی ارتباطی با سرور مرکزی ناجا با استفاده از خط اینترانت برقرار نیست و نمی توان پس از جریمه فرد ، بر اساس شماره خودرو، مالک وسیله نقلیه را از طریق ارسال پیامک از انجام تخلف مطلع کرد.

سرهنگ فکری اظهار داشت: امسال دایره شماره گذاری همدان نسبت به نصب پلاک برای ۲۵ هزار خودروی نوشمار شامل موتورسیکلت و خودرو اقدام کرده است بنابراین انتظار می رود با توجه به ورود خودروهای جدید به سطح شهر نسبت به تامین پارکینگ برای آنها توسط فرمانداری ها و شهرداری ها اقدام شود.

وی بیان کرد: میدان شهر مریانج نیز متناسب با تعداد خودروهای سالهای قبل طراحی شده و هم اینک در برخی مقاطع شاهد بروز گره های ترافیکی در این قسمت هستیم که باید برای رفع این مشکل این میدان به زیرگذر تبدیل شود.

شهردار همدان نیز گفت: به دنبال بروز مشکلات ارزی در کشور، پیمانکار شرکت داتیس نسبت به اجرای تعهدات در زمینه نصب دوربین های ثبت تخلف اقدامی انجام نداد.

عباس صوفی افزود: به تازگی نشستی با پیمانکاران این شرکت برگزار و صورتجلسه ای تنظیم شد تا تعهدات خود را عملیاتی کنند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فرماندهی نیروی انتظامی همدان همدان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان تصادفات جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان تصادفات جاده ای دوربین های ثبت تخلف استان همدان دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: سانحه مقارن ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت رخ داد که به دنبال آن کارشناسان فوریت‌های پزشکی (اورژانس) فوت سه نفر را در محل تایید و چهار مصدوم تحت مراقبت پیش بیمارستانی به مرکز درمانی فاطمیه شبستر انتقال داده شدند.

وی افزود: حال یکی از مصدومان وخیم است.

سرهنگ حبیب آبراهه رییس پلیس راه آذربایجان شرقی در خصوص چگونگی حادثه را ترکیدگی تایر خودرو سوزوکی اعلام کرد و گفت: خودرو پس از برخورد با دنا به تیر برق برخورد و متوقف شد.

هنوز جزئیات بیشتری از دیگر عوامل احتمالی سانحه نظیر نقص فنی جاده یا خودرو اعلام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • انحراف خودرو و حادثه تصادف حاصل جاده خاکی برخی از روستا‌های انابد + تصاویر
  • سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید