Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@23:41:28 GMT

شالیکاران از فروردین خزانه‌گیری کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۱۳۶۱

به گزارش ایلنا از ساری،عزیزاله شهیدی‌فر درباره انجام خزانه‌گیری برنج در اراضی شالیزاری گفت: خزانه‌گیری برنج در نیمه اول اسفندماه به کشاورزان توصیه نمی‌شود و از ۲۰ اسفندماه به بعد مخالفتی با این کار نداریم اما از فروردین ماه کشاورزان می‌توانند اقدام به انجام این‌کار کنند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و میزان ذخیره آبی مطلوب در آببندان‌ها و سدها و سیرابی اراضی کشاورزی که در پی بارندگی‌های اخیر پیش آمده، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همه سطوح اراضی شالیزاری استان به کشت برنج اختصاص پیدا کند و دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شخم و شیار و آب تخت اراضی شالیزاری یکی از مباحث مهمی است که کشاورزان نباید از آن غافل شوند، گفت: کشاورزان فرصتی که تا پایان سال دارند باید آب تخت و شخم و شیار را در اراضی شالیزاری انجام دهند تا زمین برای کشت برنج آماده شود و هم در مبارزه با آفت و بیماری‌ها مدیریت شود.

وی افزود: اگر کشاورزان از هم اکنون در انجام شخم و شیار و آب تخت شالیزارها اقدام کنند سبب استفاده بهینه از روان آب‌های موجود و کاهش نیاز آبی می‌شود.

شهیدی‌فر درباره تامین سوخت در فصل کشت و کار به کشاورزان گفت: خوشبختانه مشکلی در تامین سوخت به کشاورزان برای فعالیت در اراضی شالیزاری نداریم

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برنج جهاد کشاورزی زمین کشاورزان کشت برنج اراضی شالیزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری اعلام کرد: بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۷ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید.

این ماموریت با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل