Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه فاش کرد که این کشور طی یک هفته آینده سامانه دفاع موشکی «حصار» را در مرز سوریه مستقر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل دمیر» رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه گفت که سامانه دفاع هوایی «حصار A» و «حصار O» ظرف یک هفته  آینده در مرز سوریه مستقر می‌شود.

دمیر در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترکیه گفت که استقرار سامانه دفاع موشکی ترکیه در مرز سوریه، اقدامی بی‌سابقه در عملیات‌های جاری در شمال سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از وبگاه «عربی ۲۱»، دمیر افزود که عملیات جست‌وجو و شناسایی از طریق پهپادهای مسلح نیز به صورت مستقل و با استفاده از سیستم «جی پی اس» ادامه خواهد داشت.

پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که کشورش به زودی سامانه دفاع موشکی حصار A که ساخت داخلی ترکیه است، در مرز سوریه مستقر می‌کند تا توان دفاعی ترکیه را تقویت کند.

سامانه دفاع هوایی «حصار» ساخت ترکیه و مجهز به موشک‌های کوتاه‌بُرد سطح به هواست و قادر است هواپیماهای جنگی، بالگردها و پهپادها را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه مرز سوریه مرز سوریه مستقر سامانه دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد