Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم‌های بهداشتی با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌ای با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خانوارها را کسب می‌کنند.

دکتر سعید نمکی در نشست ویدئو کنفرانسی با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سازمان های نظام پزشکی و نظام پرستاری خبر داد و افزود: ویروس کووید ۱۹ در بیشتر مناطق کشور شیوع پیدا کرده است و نمی‌توان دروازه‌های یک شهر را برای جلوگیری از ورود این ویروس مسدود نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محور اصلی طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی هستند و مسوولان اجرایی آن مراقبین سلامت، بهورزان و تیم‌های بهداشتی می‌باشند.

وی گفت: در اجرای این طرح با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت با خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود و در صورتی که جزو بیماران یا خانواده بیماران باشند، اطلاعات را ثبت و به پزشک مراکز خدمات جامع سلامت انتقال داده می‌شوند.  

نمکی افزود: در صورت نیاز به اقدامات مشاوره‌ای، ضد عفونی یا کنترل استرس و آرامش، تیم‌های مراقبین بهداشتی به منزل بیماران مراجعه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که در یک محله ۲ خانواده مبتلا به ویروس باشند، تیم‌های مراقب بهداشتی پس از تعویض لباس‌های حفاظتی به منزل بیمار دوم خواهند رفت.

وی گفت: هدف این طرح شناسایی بیماران در مراحل اولیه، کاهش بار بیماری و کاهش دوره مهار بیماری است که باید با تلاش تمامی دست‌اندرکاران این ویروس را در جامعه شکست دهیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین دستاورد این طرح استفاده از ظرفیت شبکه بهداشتی درمانی برای جلوگیری از انتشار این ویروس است و در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت روزانه ارزشیابی می‌شوند و از سوی دیگر تمامی نهادها، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای مسلح و انتظامی آمادگی خود را برای شکست این ویروس اعلام نموده‌اند که می‌توان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت تیم های بهداشتی پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند