Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:07:41 GMT

فیلم جنجالی شیوع محصول 2011 در یزد اکران و تحلیل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۱۶۱۶

فیلم جنجالی شیوع محصول 2011 در یزد اکران و تحلیل شد

فیلم تخیلی «شیوع» با موضوع بیماری‌های مسری ازجمله کرونا که این روزها در فضای مجازی کشور بیشتر به آن پرداخته می‌شود در حوزه هنری یزد اکران و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، درام علمی تخیلی و هیجان‌انگیز «شیوع» ساخته «استیون سودربرگ» که محصول سال ۲۰۱۱ است، انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا را دقیقا از چین و دقیقا از خفاش پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان فیلم درباره دنیایی است که ویروس کشنده‌ای آن را فراگرفته و در حال نابودی آن است و مردم در این دنیا درمانده‌اند و به هیچ‌کس اعتماد نمی‌کنند چراکه امکان آلوده شدن و سپس مرگ وجود دارد.

در این وضعیت پزشکان و دانشمندان به دنبال مهار بیماری و یافتن درمانی برای این ویروس کشنده هستند اما بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها ترس و وحشتی است که بر جامعه حاکم شده است.

در ادامه سلسله نشست‌های آموزشی و تحلیلی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، فیلم سینمایی «شیوع» ساخته «استیون سودربرگ» به نمایش درآمد و با حضور دکتر محمدحسن نجفی یکی از پزشکان و فعالان اجتماعی یزد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

وی در یک‌صد و هفدهمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری استان به تبیین و تحلیل ابعاد علمی این فیلم پرداخت و با اشاره به سرایت ویروس کرونا در مناطقی از جهان گفت: در شرایط فعلی بیشترین چیزی که همه مردم به آن نیاز دارند، اطلاعات علمی صحیح و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق است.

این پزشک و فعال اجتماعی بابیان اینکه ویروس کرونا یا (کووید ـ 19) مسری‌تر از بسیاری از ویروس‌های هم‌خانواده خود است و قدرت و پتانسیل سرایت بیشتری دارد، افزود: ویروس از طریق قطره‌های تنفسی منتقل می‌شود، بنابراین عطسه و سرفه فرد بیمار مهم‌ترین راه انتقال است.

نجفی ادامه داد: درصورتی‌که قطره‌های تنفسی بر روی اشیاء مانند میز، دسته صندلی، دکمه آسانسور، دستگیره در ماشین یا صندلی مترو قرار گیرد و شخص دیگری به این سطوح دست بزند دست‌های او آلوده می‌شود.

وی اظهار کرد: ویروس به‌هیچ‌عنوان از پوست سالم عبور نمی‌کند بلکه دست آلوده محلی برای انتقال ویروس از راه چشم‌ها، بینی و دهان به بدن است، بنابراین اگر دست‌های خود را خوب بشوییم احتمال انتقال ویروس کاهش می‌یابد.

این پزشک و فعال اجتماعی با اشاره به اینکه افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند، ابراز کرد: اگر در معرض عطسه و سرفه افراد مبتلا قرار نگیریم، می‌توانیم از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

نجفی بابیان اینکه میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری بسیار پایین‌تر از سایر ویروس‌های تنفسی مانند سارس، مرس یا آنفلوانزا است، گفت: سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مانند افراد مبتلابه دیابت، قلبی عروقی، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی و کسانی که تحت شیمی‌درمانی قرار دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/90030

منبع: فارس

کلیدواژه: استیون سودربرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بریس لیونل مسی و برد 2-0 بارسلونا در خانه رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2011/4/27) / فیلم
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان