Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که چرا تاکنون در هر یک از کارخانجات تولید ماسک، دستکش و دیگر موارد، تیم‌های نظارتی 24 ساعته مستقر نشده تا مانع از احتکار و گران فروشی این اقلام از مبدا شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که چرا تاکنون در هر یک از کارخانجات تولید ماسک، دستکش و غیره ، تیم های نظارتی 24 ساعته مستقر نشده است تا مانع از احتکار و گران فروشی این اقلام از مبدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس رحمانی 

وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت  و رئیس کمیته ی پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

سلام علیکم

بیش از دو هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و طبق نظرات متخصصینِ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، مهمترین ماموریت دستگاه های اجرایی و نظارتی ، پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری از طریق اطلاع رسانی گسترده ی ملی و همچنین تامین اقلام بهداشتی و در دسترس قراردادن آن برای مردم است . حال با توجه به نقش حائز اهمیت وزارت صمت و به ویژه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که متولی اصلی نظارت بر واحد های تولیدی است؛ 

سوال اینجاست که چرا بلافاصله پس از انتشار خبر شیوع بیماری کرونا در چین و سپس در کشورهای دیگر ، سازمانِ حمایت ، اقدام پیشگیرانه ای در جهت جلوگیری از احتکار یا صادرات اقلام بهداشتی و موردنیاز برای بیمارستان ها و عامه ی  مردم همچون ماسک و دستکش در واحد های تولیدی مربوطه نکرده است ؟ 

چرا تاکنون در هر یک از کارخانجات تولید ماسک ، دستکش و غیره ، تیم های نظارتی 24 ساعته مستقر نشده است تا مانع از احتکار و گران فروشی این اقلام از مبدا شود؟ 

چگونه ممکن است توسط نهادهای زیر مجموعه ی جنابعالی مکررا بر تولید روزانه چندین میلیون ماسک مانور داده شود اما طبق اعلام وزیر محترم بهداشت ، طی یک هفته ی گذشته کمتر از یک میلیون ماسک به مردم تحویل داده شود؟

جناب مهندس رحمانی

 به صراحت می توان گفت سازمان های تحت امر حضرتعالی و به ویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان خط مقدم کنترل و نظارت بر خطوط تولید ماسک ، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری در بین مردم اهمال نموده است و باعث اختلال در روند مدیریت این بیماری در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری شده است فلذا ؛ بر همین اساس درخواست می نماید ضمن عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، تیم های نظارتی 24 ساعته ای در کارخانجات تولیدی ماسک و دستکش اعزام و مستقر نموده و گزارش تولید روزانه ی این اقلام و همچنین نقشه ی توزیع آنها در هر شهر را به سمع و نظر عموم مردم برسانید.

همچنین با توجه به اینکه تاکنون بسیاری از تولیدات ماسک و دستکش در انبارهای محتکرین و دلالان مخفی شده است پیشنهاد می‌گردد با در نظر گرفتن پاداش های تشویقی از ظرفیت نظارت مردمی برای شناسایی این انبارها استفاده نموده و صرفا به نظارت متمرکز ناظرین وزارتخانه ی متبوع اکتفا نفرمایید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صنعت احتکار کرونا محتکر گرانفروشی کارخانجات تولید ی این اقلام تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور