Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه شبکه الجزیره قطر، "سید احمد بابا زَی" یک رئیس پلیس افغانستان اعلام کرد که در این حادثه تروریستی در استادیم ولسوالی نادرشاه کوت در ایالت خوست در شرق این کشور حداقل سه غیر نظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

"طالب خان منگَل" سخنگوی ولایت خوست نیز به خبرنگاران گفت: هنگام برگزاری یک مسابقه فوتبال بود که یک موتورسیلکت به همراه راکب آن مواد منفجره را به سوی این مکان ورزشی شلوغ پرتاب و منفجر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع خبر این انفجار در چند حادثه تروریستی طی دیروز و امروز در افغانستان درست زمانی منتشر شد که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان دیروز در گفت وگو با رسانه های محلی و خارجی در کابل از پایان آتش بس ۹ روزه خبر داد و گفت که زمان تعیین شده برای کاهش خشونت ها به پایان رسیده و اکنون جنگجویان آنها حملات خود علیه نیروهای دولتی را از سرخواهند گرفت.

وی تاکید کرده بود که طالبان به نیروهای خارجی مستقر در افغانستان حمله نخواهند کرد و تنها نیروهای دولتی را هدف قرار خواهند داد.

نمایندگان سیاسی طالبان و دولت آمریکا شنبه در دوحه قطر توافقنامه صلحی را با هدف پایان بخشیدن به درگیری های ۱۹ ساله در افغانستان امضا کردند، توافقنامه ای که به اعتقاد تحلیلگران فقط منافع آمریکا را تامین می کند و بار دیگر جنگ های سیاسی و قومی را به این کشور آسیای مرکزی باز خواهد گرداند.

البته تا زمان انتشار این خبر، هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفت.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ نیز تروریست ها یک خودروی پر از مواد انفجاری را در نزدکی این استادیوم منفجر کرده بودند که بر اثر آن ۱۰ شهروند غیرنظامی این کشور جان خود را از دست داده و یا مجروح شده بودند.

برچسب‌ها انفجار تروریستی طالبان مذاکرات صلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار تروریستی طالبان مذاکرات صلح افغانستان افغانستان افغانستان آمریکا افغانستان آمریکا انفجار تروریستی طالبان مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟