Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@16:58:59 GMT

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی چه گدشت؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۲۱۱۹

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی چه گدشت؟

خبرگزاری فارس: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه با حضور سران و معاونین قوا و نیز روسای کمیسیون‌های ذیربط مجلس روز سه شنبه در دفتر رئیس جمهوری تشکیل شد.

در این جلسه آخرین تحولات اقتصادی و نیز بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی را از وضعیت تحقق منابع و مصارف پیش‌بینی شده بودجه 1398 و اقدامات لازم در ماه پایانی سال در خصوص مصارف ضروری ، به شورای عالی ارایه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، به علت وقوع سیل گسترده فروردین ماه در بخش‌های زیادی از کشور و همچنین حوادث طبیعی و غیرمترقبه دیگر در سال جاری، الزامات تخصیص‌های مقتضی صورت پذیرفته و در عین حال نیز پروژه‌های اساسی زیربنایی با قوت دنبال شده است.

شورا پس از بحث و بررسی به منظور فراهم شدن امکان پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت و سایر پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر، تصمیمات لازم را جهت تأمین منابع مورد نیاز برای مصارف فوق اتخاذ نمود.

در ادامه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از عملکرد مصوبات شورا در خصوص مدیریت بازار ارز ارایه نمود و پس از بحث و بررسی، شورای عالی مصوبات پیشینی در جهت ایجاد تعادل در بازار ارز، حمایت و تشویق از صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی را مورد تأکید قرار داد.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از عملکرد مصوبات شورای عالی در خصوص اصلاح نظام بانکی ارایه نمود.‌ شورای عالی نیز تداوم سیاست‌ها و اقدامات در خصوص تقویت نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری و مبارزه با پولشویی را خواستار شد.

در بخش دیگری از جلسه، آثار و تبعات شیوع بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهای دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی و خدماتی که به سبب اقدامات احتیاطی و عمل به توصیه‌های پیشگیرانه بخشی از درآمد خود را از دست می‌دهند، مطرح شد. به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک و شاغلین این بخش‌ها تا زمان برگشت به شرایط عادی مهلت‌های قانونی لازم در زمینه‌های مالیاتی، گمرکی و بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی آخرین تحولات اقتصادی مبارزه با پولشویی بحث و بررسی شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد