Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:31:14 GMT

انتقاد از ممنوعيت پرواز مستقيم ايران به سوئد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۲۳۲۰

انتقاد از ممنوعيت پرواز مستقيم ايران به سوئد

خبرگزاری آریا- مقامات بهداشتی سوئد اعلام کردند، جلوگیری ورود پرواز مستقیم ایران به سوئد برای محدودکردن ویروس کرونا ایده خوبی نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، عصر روز سه شنبه پرواز مستقیم از ایران که قرار بود ساعت 14 در فرودگاه لند-وتر گوتنبورگ به زمین بنشیند با 6 ساعت تاخیر در ساعت 20 به زمین نشست.
در شبکه‌های اجتماعی سوئد، شهروندان در سطحی وسیع نسبت به دادن اجازه ورود به هواپیما‌هایی که به طور مستقیم از کشور‌های درگیر ویروس کرونا به ویژه ایران به سوئد پرواز می‌کنند، اعتراض کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حتی بسیاری از کاربران صفحه فیس بوک استکهلمیان نیز به این موضوع که چرا جلوی پرواز‌ها از مناطق پر خطر به سوئد گرفته نمی‌شود معترض بوده اند.
اما "آندرش تگنل" شاغل در اداره بهداشت همگانی سوئد در مصاحبه با تلویزیون اس و ت سوئد گفت: نشان داده شده که چنین اقداماتی نتیجه موثری ندارند.
به گفته "آندرش تگنل" هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از فرود پرواز‌های مستقیم از ایران با هدف محدود کردن ویروس کرونا وجود ندارد. تاریخ نشان داده است که متوقف کردن پرواز‌ها ایده خوبی نیست. آخرین مثال آن ایتالیا است. آن‌ها همه‌ی پرواز‌ها از چین را متوقف کردند، اما با این وجود گرفتار شیوع گسترده کرونا شدند.
به گفته آقای تگنل جلوگیری از فرود پرواز‌ها از مناطق با ریسک بالا به سوئد تنها می‌تواند شیوع ویروس کرونا را عقب بیندازد، اما جلوی آن را نخواهد گرفت: دو دلیل دارد. یکی این که حتی اگر جلوی پرواز‌های مستقیم را هم بگیریم مردم در هر حال از راه‌های دیگر خود را به سوئد می‌رسانند و نتیجه آن می‌شود که کنترل وضعیت باز هم سخت‌تر می‌شود. دلیل دیگر آنکه متوقف کردن پرواز‌ها پیامد‌های بزرگی برای آن کشور‌ها خواهد داشت.
یک مثال آفریقای غربی است، که منجر شد کمک‌های ارسالی نتواند به آنجا برسد. اگر جلوی پرواز‌ها از ایران گرفته شود امکان کمک به این کشور از طریق ارسال تجهیزات حفاظتی و نظایر آن نیز از بین خواهد رفت.
 
اطلاع رسانی بهترین اقدام
آقای تگنل ادامه می‌دهد که بیاناتش به این معنی نیست که هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت: ما تلاش می‌کنیم از ابتدا به صورت صحیح عمل کنیم. هم اقدامات زیاد از حد و هم اقدامات کمتر از حد، هر دو پیامد‌های بزرگی به دنبال خواهد داشت؛ باید به صورت معتدل (Lagom) عمل کرد.
اما در اینباره بویِژه منظور از اقدامات «لاگوم» چیست؟ به عقیده این کارشناس سوئدی موثرترین اقدام این است که به مسافرانی که از ایران وارد سوئد می‌شوند، اطلاعات داده شود که در صورت دارا بودن علائم بیماری باید به چه شکلی عمل کنند. از طریق آفیش‌های بزرگ به زبان‌های انگلیسی، سوئدی و چینی و یا احتمالا به زبان فارسی، اطلاعات باید به صورتی ارائه شود که امکان ندیدن آن وجود نداشته باشد. اداره بهداشت همگانی در حال گفتگو با شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان فرودگاهی است تا بتوان اطلاعات را به صورت برگه اطلاعاتی به دست تک تک مسافران داد.
همچنین به اعلام اداره بهداشت همگانی سوئد هیچ برنامه‌ای برای معاینه سریع مسافران هم در سوئد در دست اقدام نیست. این شیوه هم موثر تشخیص داده نشده است. "آندرش تگنلمی" گفت: ارزیابی احتمال شیوع کرونا ویروس در سوئد دشوار است. آنچه در آینده نزدیک ممکن است اتفاق بیافتد شیوع بیماری دور و بر موردی است که به سوئد وارد می‌شود. ما آمادگی خوبی برای مقابله داریم. ما تجربه‌ای طولانی در زمینه ردیابی عفونت‌ها و سازماندهی خوبی برای مقابله با آن داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقاد ممنوعیت پرواز ویروس کرونا پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سیدقاسم قریشی، انقلاب را زیر و رو کردن و دگرگونی در یک حکومت عنوان کرد مانند آنچه در انقلاب اکتبر روسیه یا در انقلاب پاکستان رخ داد اما تفاوت انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب‌های دیگر جهان بر اساس سخنان امام راحل و رهبر انقلاب، پویا بودن این انقلاب و به عبارت بهتر مساوی بودن آن با اسلام ناب محمدی بیان کرد.سردار قریشی اظهار کرد: هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران رسیدن به تمدن نوین اسلامی با زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- است و مکتبی می‌تواند به این هدف برسد که خالص و اسلام ناب محمدی باشد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره تفاوت اسلام ناب محمدی با فرق دیگر اسلام، گفت: امروز بسیاری از کشورهای مسلمان جهان با رؤسای جمهور آمریکا مراوده و ارتباط نزدیکی دارند، حتی شیعیانی در آمریکا و انگلیس هستند که مورد حمایت دولت‌های این دو کشور قرار دارند، اما اسلامی که موضوع انقلاب اسلامی ایران است به شدت مورد هجمه دشمنان قرار گفته است زیرا این اسلام مخالف حکومت غیرالهی بوده و پایه‌های حکومت طاغوت را به لرزه درآورده است.

وی در مورد اقتدار آفرینی انقلاب اسلامی تحت حاکمیت الهی اظهار کرد: این انقلاب بود که توانست در کمتر از نیم قرن از عمر خود به اقتداری دست پیدا کند که حکومت نامشروعی که با حمایت همه کشورهای اروپایی و آمریکایی ایجاد شده بود و داعیه از نیل تا فرات را داشت و برای خود هماوردی نمی‌دید را این گونه موشک باران کند.سردار قریشی اظهار کرد: کشور ما در سال آخر حکومت پهلوی از هر حیث کشوری وابسته بود، از لحاظ پزشکی توان تولید هیچ دارو و یا امکانات پزشکی را نداشت، از لحاظ علمی بسیار عقب مانده بود، از لحاظ نظامی حتی توان تولید فشنگ ژ۳ را نداشت و ستاد کل آن استقلال در تصمیم‌گیری بدون اذن آمریکایی‌ها را نداشت، از لحاظ عمرانی حتی دانش احداث سیلو را نداشت و در همه زمینه‌ها وابسته و ضعیف بود اما بعد از انقلاب در همه زمینه‌ها رشد کرد.جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم با حمایت از انقلاب و هشت سال جان‌فشانی در دفاع مقدس و مقاومت ۴۵ ساله در برابر استکبار جهانی کشور را به مملکتی پیشرو و جزء چند کشور برتر دنیا تبدیل کردند که ۹۷ درصد از داروهای مورد نیازش را خودش تولید می‌کند، در پزشکی جزء چند کشور برتر دنیا است و در منطقه حرف اول را می‌زند، از لحاظ علمی در هر عرصه‌ای جزء چند کشور برتر دنیا است، در حوزه عمرانی سومین کشور در احداث پروژه‌های بزرگ همچون سدسازی است، در حوزه نظامی تولید کننده پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دنیا و دارای نیروهای مسلحی مقتدر است.

او اظهار کرد: انقلاب اسلامی علاوه بر این که خودش رشد کرد، تبدیل به الگویی برای سایر ملت‌ها شد تا خود را از زیر یوق استکبار رها کنند، همچون یمن که امروز به خار چشم ابرقدرت‌های جهان تبدیل شده است.

سردار قریشی افزود: استکبار جهانی رژیم صهیونیستی را در این منطقه ایجاد کرد تا هرگاه مسلمانان منافع استکبار را به خطر انداختند آن‌ها را سرکوب کند که در ماجرای جمال عبدالناصر و بستن کانال سوئز کارکرد رژیم صهیونیستی را دیدیم اما امروز مردم فلسطین با الگوگیری از فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی ایران در مقابل این رژیم ایستادند و آن را به عجز واداشته‌اند.جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اکنون هر روز در کرانه باختری که تحت تصرف رژیم سفّاک صهیونیستی است عملیات انجام می‌شود، غزه بعد از شش ماه مقاومت مردم این منطقه به قتلگاه صهیونیست‌ها تبدیل شده است در حالی که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در حمله به غزه دست پیدا نکرد.وی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد با حمله به کنسولگری ایران و وارد کردن ایران به جنگ، جنگی جهانی را به راه خواهد انداخت و خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته است نجات خواهد داد اما مدیریت انقلاب اسلامی ایران کار را به گونه‌ای پیش برد که ضمن نمایش اقتدار ایران اسلامی، رژیم صهیونیستی بیشتر تحت فشار قرار گرفت و در جهان منزوی‌تر شد.
سردار قریشی حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی که تحت حمایت حکومت‌های قدرتمند جهان است و هدف قرار دادن یکی از تحت حفاظت‌ترین پایگاههای این رژیم را یک شاهکار نظامی عنوان کرد و گفت: ایران پهپادهای خود را از مرکز کشور به سمت اراضی اشغالی ارسال کرد، این پهپادها چند هزار کیلومتر مسیر را ظرف مدت چند ساعت طی کردند، این حمله از قبل اعلام شده بود و آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، برخی کشورهای دیگر و خود رژیم صهیونیستی سامانه‌های پدافندی خود را برای مقابله آماده کرده بودند، اما باز هم این پرنده‌ها پیشروی کردند و اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی را محقق کردند تا جایی که این مسأله تحسین کارشناسان غربی را هم به همراه داشت.جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عاملی که باعث موفقیت و پیشرفت انقلاب اسلامی در نیم قرن گذشته شده است را عامل معنوی و معرفت و اعتقاد راسخ دانست و گفت: زمانی که یک رزمنده با انگیزه الهی به خط می‌زند دیگر هیچ چیز در دل او ترس و هراس نیانداخته لذا مسیر را تا انتها طی می‌کند. کد خبر 847623 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل رژيم صهيونيستى ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • ببینید | تصاویر جدید از پرواز موشک‌های ایران در شب حمله به اسرائیل