Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@04:34:53 GMT

هشدار مرکز ماهر به کاربران «گوگل کروم»

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۲۴۴۴

هشدار مرکز ماهر به کاربران «گوگل کروم»

مرکز ماهر از انتشار وصله امنیتی برای آسیب پذیری مرورگر «گوگل کروم» توسط گوگل خبر داد و از کاربران خواست برای جلوگیری از سوءاستفاده مهاجان سایبری، این مرورگر دسکتاپ خود را به روزرسانی کنند. به گزارش پول نیوز، ‫گوگل به روزرسانی جدیدی برای مرورگر «کروم» برای کاربران دسکتاپ منتشر کرده است.
نسخه جدید این مرورگر (۸۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰.۳۹۸۷.۱۲۲) سه آسیب‌پذیری مهم را برطرف می‌کند که یکی از آنها با شناسه CVE-۲۰۲۰-۶۴۱۸ توسط مهاجمان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.
خلاصه‌ای از سه آسیب پذیری برطرف شده به شرح زیر است:
۱. سرریز داخلی در ICU
۲. دسترسی خارج از محدوده‌ حافظه در جریان‌ها (CVE-۲۰۲۰-۶۴۰۷)
۳. Type confusion در V۸ با شناسه CVE-۲۰۲۰-۶۴۱۸
مهاجم با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های سرریز داخلی و دسترسی خارج از محدوده‌ حافظه می‌تواند سیستم آلوده قربانی را تحت کنترل بگیرد؛ به طوری که با فریب کاربر برای بازدید از یک سایت مخرب که از بهره‌برداری دو آسیب پذیری مذکور کمک می‌گیرد، امکان اجرای کد دلخواه در سیستم قربانی وجود دارد.
آسیب‌پذیری Type confusion نیز در موتور تفسیر جاوااسکریپ V۸ وجود داشت که همزمان به صورت فعال مورد بهره‌برداری مهاجمان قرار گرفته بود.
جزییات فنی این آسیب‌پذیری تاکنون به صورت دقیق منتشر نشده است.
اما آسیب‌پذیری سرریز داخلی توسط André Bargull کشف و به صورت خصوصی به گوگل گزارش شده بود. درحالیکه دو آسیب‌پذیری دیگر توسط تیم امنیتی گوگل شناسایی شده بودند.
گوگل جزییات سه آسیب‌پذیری مذکور را منتشر نکرده تا کاربرانی که تحت تاثیر این آسیب‌پذیری‌ها هستند به روزرسانی منتشر شده را دریافت کنند.
درنتیجه به کاربران مرورگر «گوگل کروم - Google Chrome » توصیه می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی این مرورگر اقدام کنند.
امکان به روزرسانی از طریق این لینک فراهم است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مرورگر کروم گوگل شناسه حافظه بهره برداری آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری این کلان‌شهر با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ویژگی‌های نسخه جدید این نقشه راه می‌توان به مشخص شدن ابعاد و الزامات هوشمندسازی، شاخص محور شدن اهداف، زمان‌بندی آن‌ها و توجه به بلوغ شهرداری و شهر در مرحله آغاز یا توسعه پروژه‌ها در طول سه سال آینده برای شهرداری اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان چهاردهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: ویژگی‌های جدید نقشه راه در سه محور خدمات شهرداری، شهروندی و موضوعات شهری تفکیک شده است، این دسته‌بندی به پایش شاخص‌های هر محور برای کنترل پیشرفت برنامه و پروژه‌ها به‌صورت متوازن در هر سه محور و به هوشمندسازی شهر اصفهان کمک خواهد کرد.

فردانی گفت: بهره‌وری و کارایی در ارائه خدمات، حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ‌ها، تقاطع‌ها، همچنین کاهش آلودگی هوا، آبیاری فضای سبز و مدیریت هزینه‌های نگهداری آن، تعمیرات (نت) و انرژی در شهر بر اساس برنامه ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه در طول هفت ماه با معاونت‌ها، ادارات کل و سازمان‌های شهرداری اصفهان از موضوع‌های اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: نقشه راه هوشمندسازی ارائه شده با بیش از ۶۰ طرح، بر اساس مستندات هوشمندسازی شهرهای فیلادلفیا (مرکز ایالت پنسیلوانیا آمریکا) کاردیف (مرکز کشور ولز بریتانیا) استانداردهای سری ISO ۳۷۱ xx و مقالات معتبر علمی درباره شهر هوشمند (از جمله گزارش سال ۲۰۱۸ مؤسسه مکینزی) استخراج و برای اجرا تا ۱۴۰۷ ارائه شده است.

فردانی اضافه کرد: بر اساس طرح‌های مذکور و نیازسنجی انجام شده از معاونت‌های شهرداری اصفهان، ۳۵ پروژه برای ۱۴۰۳ تعیین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مرکز پایش و مدیریت هوشمند شهر، توسعه شبکه ارتباطی شهر، پلتفرم اینترنت اشیا شهر هوشمند، توسعه تقاطع‌های هوشمند شهر اصفهان و افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها، اجرای پایلوت منطقه شهرداری به‌صورت غیرحضوری، پایش تخلفات شهری و توسعه سامانه‌های موجود با رویکرد افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها همچون شبکه ارتباطی فیبر نوری اختصاصی شهرداری، مدیریت مکان‌مند ناوگان خودروهای شهرداری، سامانه رصد و پایش اطلاعات شهرداری (رصا) و ابزار یکپارچه مدیریت داده‌ها است.

کد خبر 748995

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد