Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، گفت: تاب‌آوری شهری در مواقع بحرانی یکی از موضوعات جدی پیشروی شهرداران استان تهران است و به زودی برنامه‌ای جامع در این باره به شهرداران ابلاغ خواهد شد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد تقی‌زاده در چهارمین نشست فصلی شهرداران استان تهران که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال 98 سال پر فراز و نشیبی را شاهد بودیم و نیروهای مدیریت بحران استان به مناطق سیل زده دو استان گلستان و خوزستان اعزام شدند که  در این استان ها معین بودیم و خدمات قابل توجهی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امسال در استان تهران شاهد اقدامات خوبی از سوی شهرداران در راستای افزایش سرانه فضای سبز که یکی از راهبردهای کاهش آلودگی هوا می باشد بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، گفت: در حادثه شهادت سردار سلیمانی که جمعیتی باشکوه برای تشییع پیکر مطهر ایشان را شاهد بودیم باز هم شاهد اقدامات تحسین بر انگیز مدیریت شهری در شهر و استان تهران بودیم.
تقی‌زاده افزود: ملاقات با شهروندان و خدمات رسانی در شرایط بحرانی نباید کمرنگ باشد و اگر مواجه حضوری میسر نیست از طریق تلفن پیگیر مطالبات شهروندان باشید.

وی تصریح کرد: فضاهای شهری و عمومی در شهرهای استان باید بتواند در حوزه های کالبدی و اجتماعی در برگیرنده سرفصل های راهبردی در حوزه  تاب آوری شهری باشند.
تقی‌زاده خاطر نشان کرد: مدیریت شهری باید در فراهم کردن آرامش روانی شهروندان و آموزش های شهروندی گام بردارد. فضاهای شهری نظیر بوستان ها یا ناوگان حمل و نقل عمومی در مواقع بحرانی نظیر کرونا ویروس  بی دفاع هستند و این  انتظار را  از شهرداران  داریم که به موقع در شرایط بحرانی اثر بخشی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، بیان کرد:  اقدامات به موقع شهرداران در مواقع بحرانی  می تواند آرامش خاطر شهروندان را به همراه داشته باشد. تاب آوری شهری در مواقع بحرانی یکی از موضوعات جدی پیش روی شهرداران استان است و به زودی برنامه ای جامع در این خصوص به شهرداران ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان گفت: امسال ستاد های سفر نوروزی با  محدودیت های جابجایی جمعیت تحت تاثیر کرونا ویروس قرار دارد و باید مراقبت کنیم و جابه جایی جمعیت به حداقل برسد و شهرداران حداکثر  همکاری  لازم را با شبکه های بهداشت و مراکز درمانی   درباره مقابله با کرونا ویروس داشته باشند.

انتهای پیام/

 

R1491/P/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مواقع بحرانی تاب آوری شهری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، توسعه آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در کلانشهرها مستمر است و این مسئله در حوزه مدیریت شهری به ویژه رفت و روب همچنین جمع آوری و انتقال زباله، کار شهرداری ها را در این بخش سخت کرده است. به گزارش تصویری یکی از شهروندان در منطقه مسکن مهر رازی کرمانشاه سطل‌های مکانیزه مملو از زباله است و چند روزی است که کار جمع اوری و انتقال آن به کندی صورت می‌گیرد و می‌توان گفت مدیریت شهری در این بخش به نوعی غافلگیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
حدود ۱۰ روز است که زباله های بلوار مسکن مهر رازی ۲ جمع آوری نشده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی اعم از بوی بد ، جمع شدن سگ های ولگرد ، آلودگی محیط و ... شده است.

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود