Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:30:32 GMT

مالیات واحدهای اقتصادی کرمانشاه به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۳۳۶۷

مالیات واحدهای اقتصادی کرمانشاه به تعویق افتاد

هوشنگ بازوند سه شنبه شب در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به لزوم کنترل و مبارزه با بیماری کرونا مرخصی تمام مدیران استان تا پایان فروردین ماه لغو شده است و در این مدت هیچ مدیری حق ندارد کرمانشاه را ترک کند.
وی با اشاره به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در بازار گفت: سازمان صنعت و معدن باید با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ شود و به صورت جهادی در زمینه تامین‌ ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه همچنین در رابطه با تامین الکل موردنیاز واحدهای تولیدی گفت: مذاکرات لازم با وزارت دفاع در این زمینه انجام شده و بخشی از الکل موردنیاز واحدهای تولیدی و بازار از این طریق تامین شود.
استاندار کرمانشاه با تشکر از مردم به منظور رعایت نکات بهداشتی و همکاری با مسوولان افزود: نیروهای مسلح در روزهای اخیر با حضور در سطح شهرستان ها به منظور ضدعفونی مکان های عمومی امید را در مردم زنده کردند.
وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های استان موظف به همکاری با دانشگاه‌علوم‌پزشکی هستند، گفت: کمیته نظارتی با همکاری دستگاه قضایی تشکیل شده است تا بر عملکرد دستگاه‌ها برای مقابله با بیماری کرونا نظارت کند.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی می تواند اعتبارات عمرانی تمام بخش ها را با ترک تشریفات جابجا و در بخش‌های موردنیاز هزینه کند عنوان کرد: امروز ۲ میلیارد تومان به صورت نقدی به این دانشگاه ابلاغ شد.
بازوند با تشکر از اطلاع رسانی های رسانه ها به منظور آگاه سازی مردم عنوان کرد: سخنگوی ستاد مدیریت غذای استان روزی ۲ بار از طریق رسانه‌ها با مردم ارتباط برقرار کند و نکات مورد نیاز را به آنان یادآور شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: موضوع شیفتی بودن ادارات توسط معاونت برنامه‌ریزی استانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید از شنبه اجرایی خواهد شد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در صورت تایید مدیران کل امکان دورکاری برخی از کارمندان وجود دارد یادآور شد: مدیران این اختیار را دارند که پرسنل دارای بیماری های خاص و مادران کودکان را در این ایام به مرخصی بفرستند و یا ساعت کاری آنان را کاهش دهند.
بازوند با اشاره به در پیش بودن مراسم جمعه آخر سال گفت: از مردم می‌خواهیم که در این ایام به آرامستان ها هجوم نیاورند و از تجمع در این مکان‌ها بپرهیزند؛ اگر این اتفاق نیفتد مجبوریم درهای آرامستان ها را با همکاری دستگاه قضایی ببندیم و از حضور مردم جلوگیری کنیم.
وی همچنین به ازدحام در برخی از بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نشستی را با شورای سیاستگذاری بانکها برگزار و در خصوص کاهش ازدحام بانکها تصمیم‌گیری کند.
استاندار کرمانشاه همچنین از معاون هماهنگی امور عمرانی استاتداری خواست که موضوع سفرهای نوروزی و کاهش ازدحام مردم در این ایام را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اکنون ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش  از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.
تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.
همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.
روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.
از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.
در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.  

برچسب‌ها ویروس کرونا هوشنگ بازوند مالیات پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هوشنگ بازوند مالیات هوشنگ بازوند آمریکا فرانسه مالزی کره جنوبی ژاپن کانادا امارات حسن روحانی سعید نمکی ویروس کرونا هوشنگ بازوند مالیات دانشگاه علوم پزشکی استاندار کرمانشاه بیماری کرونا ویروس کرونا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل