Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:13:08 GMT

تلفات نیرو‌های ترکیه در حمله موشکی ارتش سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۳۵۸۵

تلفات نیرو‌های ترکیه در حمله موشکی ارتش سوریه

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه از حمله موشکی گسترده ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه و شبه نظامیان تروریستی مورد حمایت این کشور خبر دادند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، گزارش داد که ارتش سوریه مواضع ارتش ترکیه را در اطراف «ترنبه» واقع در غرب سراقب و «المسطومه» ادلب هدف «حملات موشکی گسترده‌ای» قرار داده است که بر اثر آن شماری از این نیرو‌ها «کشته یا زخمی شده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرکز گفت که ارتش ترکیه برای انتقال زخمی‌ها و اجساد کشته‌های خود بالگرد به منطقه درگیر ارسال کرده است. دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که جنگنده‌های سوریه و روسیه همزمان در حال انجام حملات گسترده به نیرب، آفس و مناطقی دیگر در شرق شهر سراقب هستند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و نیرو‌های متحد تلاش دارند روستای آفیس را به کنترل خود درآوردند. همزمان شبکه المیادین لبنان نیز از فرار شمار زیادی از شبه‌نظامیان مسلح و تروریست از این روستا خبر داد.

درگیری‌ها بین نیرو‌های ارتش سوریه و متحدان آن و نیرو‌های مورد حمایت ترکیه در سراقب امروز همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه دیروز موفق شد کنترل این شهر را برای دومین بار به دست بگیرد.

منابع خبری دیگر نیز درگیری‌ها در اطراف سراقب را شدید گزارش می‌کنند. خبرگزاری «استپ» لحظاتی پسش گزارش داد که نیرو‌های ترکیه برای اینکه دوباره بر این شهر سیطره یابند، مواضع ارتش سوریه را با ده‌ها موشک و گلوله توپ هدف قرار داده‌اند.

در همین ارتباط، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز برای اینکه مانع از عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه شود و هم بتواند جلوی هجوم آوارگان سوری و مهاجران را از ترکیه به اروپا بگیرد، گفت که برلین با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه موافقت است.

ترکیه بعد از کشته شدن ده‌ها نظامی خود در حملات هوایی ارتش سوریه در چند روز اخیر، از ناتو خواسته در آسمان شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند. آنکارا برای اعمال فشار به اروپا، مرز‌های غربی خود را به روی پناهنده‌ها و آوارگان سوریه باز کرده و بیش از ۴۰ هزار نفر از آن‌ها خود را به مرز‌های اروپا رسانده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان محمد توفیق علاوی روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دیدبان حقوق بشر سوریه حمله موشکی ارتش سوریه ترکیه کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان محمد توفیق علاوی روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند ارتش سوریه نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در این بیانیه آمده: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.
شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون