Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک بازرگان آخرین وضعیت مرز بازرگان را تشریح کرد و گفت: درصدد هستیم مشکل عدم اجازه کشور ترکیه برای تردد مسافران از مرز بازرگان را مرتفع کنیم.

صادق نامدار روز سه شنبه ۱۳ اسفند ماه در جمع خبرنگاران منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه پذیرش مسافران ورودی از طرف ترکیه به ایران مشکلی ندارد و با تمهیدات و کنترل بهداشتی هم مسافران و هم کامیون ها می توانند وارد کشور شوند، افزود: در حال حاضر به دلیل انتشار بیماری کرونا ویروس، طرف ترکیه‌ای هیچگونه اتباع ایرانی و مسافران را از مرز بازرگان پذیرش نمی کند و فقط اتباع خود کشور مذکور بصورت محدود می توانند تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد: مسئولین گمرک و سازمان منطقه آزاد تجاری _ صنعتی ماکو درخواست نشست اضطراری با مسئولین،‌ مرزبانی و گمرک استان آغری ترکیه برای بازگشایی و تردد مسافران و کامیون ها از مرز بازرگان کرده است که امید داریم با این نشست بخشی از مشکل عدم تردد در این مرز مرتفع شود.

مدیرکل گمرک بازرگان در ادامه افزود: ترکیه به منظور قرنطینه مسافران ورودی اقدام به احداث بیمارستان صحرایی کرده که ظرفیت پذیرش آن ۶۰ نفر است.

نامدار با بیان اینکه کامیون های ایرانی تا رفع مشکل مذکور اجازه ترانزیت به کشور ترکیه را ندارند، افزود: در سمت ترکیه نیز به ظرفیت ۱۰۰ کامیون محل‌های قرنطینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: مسئولین بهداشتی و درمانی نیز اقداماتی در خصوص قرنطینه و کنترل مسافران خروجی و ورودی در مرز بازرگان انجام می دهد.

وی با اشاره به حضور ۲۵ نفر از اتباع کشور ترکیه در مرز بازرگان برای خروج از کشور ایران و امتناع گمرک گوربلاغ ترکیه برای تحویل اتباع کشور خود طی روزهای گذشته گفت: خوشبختانه بنا به اعلام مقامات ترکیه‌ای موارد مشکوک از این کاروان منفی اعلام شده است و جای نگرانی برای افراد مورد مشایعت برای این ۲۵ نفر وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه گمرک مرز مسافران مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد

به دنبال ادامه اجرای روند طرح ساماندهی اتباع خارجی و ایجاد کارگروه های چهارگانه در استان سیستان و بلوچستان، بازگشت اتباع غیر مجاز به کشورشان در سال 1403 نیز با قوت انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سیستان و بلوچستان از ادامه اجرای طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1403 در استان خبر داد و اظهار کرد: آمار مرتبط با اجرای طرح ابلاغی از مرکز در شش ماهه دوم سال گذشته 136 هزار و 184 نفر تبعه غیرمجاز استان به کشور مبدأ بوده است که این رقم نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

منصور سعیدی افزود: در سال جاری نیز مجموعه دستگاه های عضو کارگروه های چهارگانه؛ اجرای طرح ابلاغی از مرکز عزم خود را جزم کردند تا اجرای طرح مذکور را در سال جاری با اهتمام بیشتر در مقایسه با سال قبل ادامه دهند تا به همه اهداف پیش بینی شده در طرح ابلاغی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد