Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه طلوع نیوز، تنها چند روز از تایید ورود کرونا به افغانستان نمی‌گذرد که بهای ماسک و شوینده‌های ضد عفونی کننده به‌ طور سرسام‌آوری در بازارهای این کشور افزایش یافته است.  

در حال حاضر یک بسته ماسک که یک هفته پیش دربازارهای کابل ۴۰ افغانی (هشت هزار تومان) به فروش می‌رسید، اکنون بهای آن به یک‌هزار افغانی (دویست هزار تومان) رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شماری از شهروندان کابل فروشندگان را به سوء استفاده از فرصت و دولت را به کوتاهی در نظارت از بازارهای کشور متهم می‌سازند.  

بهای کالاهای بهداشتی در حالی افزایش می‌یابند که پزشکان افغانستان توصیه کرده‌اند که برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، شهروندان باید از ماسک استفاده کنند، دست‌ها را مرتب با شوینده‌های ضد عفونی کننده بشویند و میوه‌ها و غذاهایی که ویتامین سی دارند، استفاده کنند.  

با شیوع ویروس کرونا در افغانستان هم اکنون یک کیلو لیمو از ۳۰ افغانی (شش هزار تومان) به ۱۲۰ افغانی (۲۴ هزار تومان) افزایش پیدا کرده است.  

با افزایش بهای کالاهای بهداشتی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان اعلام کرد که به‌زودی این مشکل حل خواهد شد.  

وزارت بهداشت افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که یک فرد مشکوک آلوده به ویروس کرونا در استان بلح شناسایی و قرنطین شده تا نتیجه آزمایش آن در کابل اعلام شود.  

وزارت بهداشت افغانستان هم چنین گفته است که دو مورد مشکوک دیگر در کابل پایتخت نیز شناسایی شده و قرار است نتیجه هرسه مورد آزمایش و نتیجه آن اعلام خواهد شد.  

در افغانستان تنها یک نفر آلوده به ویروس کرونا شناسایی شده که نتیجه آن نیز پس از آزمایش مثبت بوده و گفته می‌شود وضعیت شخص آلوده رضایت بخش و در بیمارستان ویژه تحت مراقبت است.  

برچسب‌ها کرونا کابل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کابل افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان کرونا کابل ویروس کرونا هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما امروز با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک موتر حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

گزارش تصریح کرده که به تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکیت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است؛ این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این در حالیست که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد