Web Analytics Made Easy - Statcounter

یلالی از تشدید عملیات کنترل و پیگیری بیماری کرونا ویروس در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این کنترل‌ها به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر در حال انجام است.

«آرش یلالی» عصر امروز (سه شنبه ۱۳ اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه عملیات کنترل بیماری کرونا ویروس در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری در حال انجام است اظهار کرد: پیش از این عملیات پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در مبادی ورودی این منطقه آغاز شده بود که از امروز (سه شنبه ۱۳ اسفند) این روند تشدید پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در این خصوص اولویت نخست، آموزش و اطلاع‌رسانی و در وهله دوم غربالگری مسافران است افزود: چهار اکیپ بهداشتی در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر مستقر هستند و به سوالات و ابهامات مسافران در خصوص کرونا ویروس پاسخ می‌دهند.

 

وی از انجام تست غربالگری در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: تست غربالگری از طریق تب‌سنجی مسافران انجام می‌شود و در صورتی که مسافران دارای علائم تب یا مشکلات تنفسی باشند، مشخصات و شماره تماس آنها اخذ می‌شود و پس از ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل می‌شوند تا اقدامات لازم برای آنها صورت پذیرد.

 

یلالی همچنین به انتقال مسافرانی که دارای علایم کرونا ویروس هستند به بیمارستان‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: در صورتی که مسافری دارای علائم شدید این بیماری باشد، نیروهای فوریت‌های پزشکی در مبادی ورودی شهرها برای انتقال مسافر به بیمارستان اقدام خواهند کرد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس تست کرونا ویروس کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی آبادان مبادی ورودی منطقه آزاد اروند کرونا ویروس در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد