Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@05:58:31 GMT

مجلس در تسخیر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۴۴۹۸

مجلس در تسخیر کرونا

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

مثبت بودن نتیجه تست کرونای ۲۳ نماینده مجلس صحت دارد؟

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار اعلام شده مبنی بر مثبت بودن نتیجه تست کرونا ۲۳ تن از نمایندگان، گفت: آخرین تعدادی که به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به هیأت رئیسه مجلس اعلام شد همان ۵-۶ نفر است و نتایج تازه‌ای به دست ما نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته تعدادی از نمایندگان درگیر و مشکوک به ابتلاء به نوعی بیماری مشابه آنفولانزا یا کرونا بودند که قرار شد مجدداً تست بدهند اما اینکه بتوانیم قطعی اعلام کنیم نتیجه چه تعداد از این تست‌ها مثبت بوده است امکانپذیر نیست، چرا که هنوز وزارت بهداشت هیچ نتیجه‌ای به هیأت رئیسه مجلس اعلام نکرده است. عباسی همچنین درخصوص مصاحبه مصری نایب رئیس مجلس اظهار داشت: احتمال دارد ایشان از منابع موثق خبری را دریافت کرده باشند اما هنوز در این زمینه خبر دقیقی به هیأت رئیسه مجلس اعلام نشده است.

جلودارزاده: در این هفته پیک کرونا، تمرین صبر کنیم

سهیلا جلودارزاده با تاکید بر لزوم پرهیز از تردد و سفرهای غیر ضروری در شرایط فعلی کشور اظهار کرد: اکنون شاهد یک بیماری اپیدمی هستیم، عده‌ای از مردم به اجبار باید سفر کنند که حتماً باید در این کار نکات بهداشتی را رعایت کنند، ولی نباید یک خانواده برای تفریح در این شرایط سفر کند، چرا که ممکن است سطح بهداشت در رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها به خوبی رعایت نشود و این هم برای خودشان و هم برای میزبان خطرزا باشد. نماینده مردم تهران در مجلس، دلیل ترددهای غیر ضرور را در شرایط کنونی، بار روانی شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: آموزش رعایت نکات لازم در شرایط فعلی یا موضوع دورکاری خود می‌تواند از این بی قراری بکاهد. جلودارزاده اضافه کرد: باید خودمان را به این شرایط عادت دهیم تا این موج بیماری بگذرد، ما باید در این هفته جاری که گفته شده پیک این بیماری هم است تمرین صبر کرده و طاقت بیاوریم، پس باید در این فرصت با صبر به یکدیگر کمک کنیم و عبادت کنیم تا پیک این بیماری بگذرد.

رایزنی‌های مجلس برای جلوگیری از ابتلای سربازان به کرونا

اردشیر نوریان اظهار کرد: مجلس و مشخصاً کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی رایزنی‌هایی با آقای نمکی وزیر بهداشت و اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته است تا اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از ابتلای سربازان صورت گیرد. وی توضیح داد: پادگان‌ها به دلیل ازدحام جمعیت مستعد بروز اپیدمی بزرگ کرونا هستند که به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید داشته پادگان‌ها به صورت روزانه، ساعتی و لحظه‌ای ضد عفونی و رصد شود تا در صورت لزوم و تشخیص از انجام هر گونه تجمع و برنامه‌ای جلوگیری شده و حتی در صورت تشخیص تعطیل شود. اجرای این موضوع با وزارت دفاع با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه انحصار تصمیم گیری درباره موضوعات مربوط به کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: ما بر همین اساس به این ستاد توصیه می‌کنیم که با رعایت ملاحظات دفاعی و امنیتی و لزوم حفظ آمادگی نظامی نیروهای مسلح وضعیت پادگان‌ها رصد شده و تصمیمات لازم برای پیشگیری سربازان از ابتلاء به کرونا گرفته شود. کما اینکه با در نظر گرفتن همین شرایط اقدام مهم تأخیر در اعزام سربازان جدید گرفته شد. نوریان در پایان مجدداً اظهار کرد: ما به وزیر بهداشت توصیه می‌کنیم که اگر لازم بود هر مرکز نظامی را برای جلوگیری از کرونا با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تعطیل کرده و پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.

حسین‌زاده: نمایندگان مبتلا به کرونا جو روانی ایجاد نکنند

عبدالکریم حسین‌زاده با اشاره به ابتلاء نمایندگان مجلس به کرونا اظهار کرد: من فکر می‌کنم ما مسئولان، به خاطر مسئول بودن، مسئولیت‌مان بیشتر و سنگین‌تر می‌شود و قاعدتاً باید در صف کار و تلاش پیشگام باشیم و در خط استفاده از خدمات در انتهای خط بعد از ملت قرار بگیریم نه اینکه بخواهیم پیش از آنها و یا خارج از نوبت از فرصت‌ها استفاده کنیم. وی افزود: در روزهای اخیر شائبه‌هایی در خصوص استفاده نمایندگان از کیت تست کرونا ایجاد شده است، این در حالیست که ما تعدادی از وکلای مردم در مجلس تست کرونا نداده‌ایم و تا قبل از عدم مشاهده علائم ویروس این اقدام را نخواهیم کرد و در صورت نیاز به انجام آن حتماً در انتهای خط و در صف و نوبت خواهد بود. حسین‌زاده ادامه داد: به مردم اطمینان می‌دهم حتی همین لحظه، نماینده‌ای هست که علی رغم مثبت بودن تست کرونایش با صبوری و بدون رسانه‌ای کردن موضوع و ایجاد فضای غوغاسالاری و های و هوی در حال درمان است. این نماینده مجلس یادآور شد: بدبختی بسیاری از سیاسیون در ایران این است که خود قهرمان پنداری دارند. واقعاً من نمی‌فهمم چه کسی گفته است که خون ما رنگین‌تر از خون ملت است، آیا مردم به ما رأی داده‌اند که خودشان به کیفیت زیستی بهتری برسند یا ما؟! حسین‌زاده با تاکید بر اینکه «جامعه نیازمند اعتمادسازی و بازسازی اعتمادهای از دست رفته است»، گفت: البته این را قبول دارم که بخش اعظمی از این کار وظیفه دولت است اما این دلیل نمی‌شود که ما خودمان، یعنی نمایندگان مجلس را نبینیم، و بگوییم مجلس کاره‌ای نیست.

بودجه سه دوازدهم مشکل کشور را حل نمی‌کرد

محمدجواد کولیوند با اشاره به دریافت اذن رهبری برای تعیین تکلیف لایحه بودجه سال ۹۹، گفت: استفاده از اصل ۸۵ قانون اساسی در طول چهل ساله پیروزی انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی کم سابقه نیست، بر اساس قانون اساسی، صحن مجلس بررسی و تصویب برخی قوانین را در اختیار کمیسیون تخصصی می‌گذارد تا بعد از اتمام بررسی موضوع به صورت مستقیم به شورای نگهبان ارسال شود. نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون وضعیت خاصی را تجربه می‌کنیم، اظهار داشت: از یکسو مجلس به کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ رأی منفی داده است، از طرفی دولت باید مجدد اصلاحاتی روی بودجه انجام دهد، آن را به مجلس ارسال و مجدد فرآیند بررسی لایحه بودجه در مجلس طی شود اما در واقع زمان کافی برای بررسی مجدد لایحه بود در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق وجود ندارد. این نماینده مجلس توضیح داد: مجلس دهم ۶ خرداد سال ۹۹ به اتمام می‌رسد و قطعاً تصویب بودجه سه دوازدهم مشکل کشور را حل نمی‌کند، چرا که در این صورت باید دقیقاً احکام بودجه سال ۹۸ در سه ماهه ابتدای سال جدید اجرا شود و در واقع امکان اجرای احکام افزایشی دستگاه‌ها دولتی ممکن نخواهد بود که طبیعتاً برای کارمندان دولت مشکلاتی را به همراه دارد. وی ادامه داد: از سوی دیگر هفت خرداد مجلس جدید شکل می‌گیرد، با توجه به روندی که باید انتخاب هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها طی شود، آنها نیز سه ماه پس از تشکیل مجلس امکان بررسی و به سرانجام رساندن بودجه را ندارند.

کد خبر 413359

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توییتر ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هیأت رئیسه تست کرونا حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه‌های بیژن نوباوه در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم

دریافت 88 MB کد خبر 6097425

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • مهم‌ترین برنامه‌های بیژن نوباوه در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد