Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@00:01:59 GMT

700 زندانی در استان به مرخصی رفتند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۴۶۵۲

700 زندانی در استان به مرخصی رفتند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ زندانی که شرایط ترخیص را داشتند، برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مرخصی فرستاده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجتبی محمدی روز سه شنبه گفت: دادگستری استان و دادستانی بجنورد همکاری و مساعدت مطلوبی برای آسان سازی ترخیص زندانیان انجام دادند و با حمایت آنان علاوه بر کاهش ورودی به زندان های استان، به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، میزان اعزام به دادگاه ها نیز تا حد قابل توجهی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ضدعفونی فضای زندان های استان نیز گفت: در شبانه روز بیش از چهار مرتبه فضاهای زندان ها ضدعفونی می شود و همچنین دستگاه تب سنج در اختیار زندان ها قرار گرفته تا ورودی  و خروجی ها و نیز افراد داخل زندان را از نظر تب، سنجش کرده و موارد مشکوک را سریعا گزارش کنند.

محمدی با بیان اینکه زندان برخلاف دیگر مراکز تعطیل‌بردار نیست، گفت: البته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و رعایت مسایل بهداشتی با وسواس تمام در فضای زندان صورت گرفته و به مددجویان نیز سفارش شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی از اختصاص سه لایه قرنطینه ای برای زندانیان مشکوک به کرونای استان خبر داد و افزود: مددجویان مشکوک به کرونا هفت روز اول را در قرنطینه نخست، هفت روز دوم را در قرنطینه دوم و هفته سوم را در قرنطینه سوم سپری می کنند تا احتمال انتقال ویروس از فرد مشکوک به دیگر افراد به حداقل برسد.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، پس از حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی در زندان مرکزی و دیدار با زندانیان، با بهره‌مندی ۲۱ نفر از مددجویان واجدشرایط از نهاد‌های ارفاقی موافقت شد.

مصطفی یوسفی با حضور در زندان مرکزی اهواز با ۳۵ نفر از محکومان گفتگو و ضمن بررسی درخواست و پرونده قضایی آنان، پنج نفر از مرخصی، دو نفر از امتیاز پایان حبس و شش نفر از آزادی مشروط بهره‌مند شدند.

همچنین در این رسیدگی، با اشتغال به کار دو نفر و استفاده از پابند الکترونیک شش نفر از محکومان موافقت شد.

یوسفی گفت: در خصوص درخواست سایر ملاقات شوندگان نیز دستورات مقتضی صادر شد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت