Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد:طبق آیین نامه مصوب وزارت بهداشت، مسئول تامین، توزیع و نظارت بر بازار مواد بهداشتی وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: روزی ۶۰ هزار ماسک تا قبل از بحران کرونا تولید می شد، برای تولید حدود ۴۲۱ هزار عدد ماسک در شیفت کاری مجوز صادر کردیم که اکنون به ۷۰۰ هزار عدد رسیده است‌.

این مقام مسئول بیان کرد: در یک هفته گذشته حفظ ظرفیت موجود در تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی و تجهیزات پزشکی و افزایش خطوط تولید را در دستور کار داشتیم. نامه نگاری های لازم به تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی برای حفظ و ارتقای خطوط و ظرفیت تولید انجام شد.

او ادامه داد: در تمام کارخانجات تولید ماسک ناظر مقیم داریم، ترخیص ها با نظارت ناظر انجام می شود.

 سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: توزیع مواد بهداشتی، ضدعفونی و تجهیزات پزشکی از صفر تا ۱۰۰ بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، وزارت صمت فقط مسئول تولید است.

او افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت مصرف ماسک مراکز درمانی روزانه ۶۰۰ هزار عدد است، ظرفیت تولید این رقم را داریم. برآورد وزارت بهداشت مصرف روزانه ماسک کشور حدود ۶ تا ۷ میلیون است، طرح های عمومی داریم که به این ظرفیت برسیم.

صادقی نیارکی بیان کرد: از یازدهم اسفند بازرس های مقیم در کارخانجات تولید ماسک، مواد بهداشتی و ضدعفونی مستقر شدند و گزارش های تولید به صورت روزانه ارایه می شود و رصد ها مداوم است.بخش عمده ای از تحویل ماسک کارخانه‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

او ادامه داد: در شرایط حاضر دغدغه اصلی تولیدکنندگان ماسک، مواد ضدعفونی و بهداشتی تامین نقدینگی برای ادامه تولید شان است.ماسک های تولیدی به صورت تمام و کمال به وزارت بهداشت جهت توزیع ارایه می شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت  تصریح کرد: قیمت مصوب ماسک های سه‌لایه جراحی ۴۱۰ تومان است و امروز به اشتباه در خبرگزاری ها ۴ هزار و ۱۰۰ تومان عنوان شده است.

او افزود: ۱۷ بنگاه به صورت تخصصی در حوزه مواد ضدعفونی درمانی و شخصی و محیطی کار می کردند که با توجه به شرایط موجود افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم.

او ادامه داد: ۱۷۰ واحد در حوزه ژل ضدعفونی کننده بهداشتی وارد تولید شدند که الکل مورد نیاز آنها نیز آماده شده است.

صادقی نیارکی گفت: از روز شنبه در جلساتی با سازمان غذا و دارو زنجیره تولید در حوزه مواد بهداشتی و ضدعفونی را تعریف کردیم که اولین حلقه آن الکل است.۱۰۰ میلیون لیتر ظرفیت تولید الکل کشور است که ۶۰ میلیون لیتر تولید داریم.

او افزود: در تمام کارخانجات تولید الکل نیز بازرس مستقر داریم، الکل با حواله های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کارخانجات عرضه می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با تلاش تولیدکنندگان و همکاران حوزه توزیع موضوع تامین ضدعفونی کننده های مورد نیاز مردم نیز بزودی حل خواهد شد.

 

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کروناویروس ویروس کرونا تولید ماسک مواد بهداشتی و ضدعفونی وزارت بهداشت او ادامه وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه