Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:53:26 GMT

اطلاعات حسابتان را در اختیار کلاهبرداران نگذارید!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۴۸۱۵

به گزارش اکوفارس، با بالاتر رفتن سطح آگاهی عموم در ارتباط با لزوم و اهمیت حفظ اطلاعات و حریم خصوصی افراد و عدم افشای آن به ویژه توسط مشتریان خدمات بانکی و کاربران خدمات غیرحضوری بانک ها، کلاهبرداران نیز شگردهای کلاهبرداری خود را به روزتر کرده و سعی می کنند با بازطراحی روش های قبلی، اقدامات سوء خود را پیاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این تکنیک ها، مهندسی اجتماعی است که در این روش کلاهبردار سعی می کند تا به جای استفاده از روش‌های معمول و مستقیم نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات، فرد را به فاش کردن اطلاعات خود با روش های ایجاد اعتماد مانند اعلام خبر برنده شدن در قرعه کشی و ادعای پخش گفت و گوی تلفنی با شخص به عنوان برنده در رادیو و... متقاعد و پس از ایجاد باورپذیری، اطلاعات حساب وی را دریافت کند.

طی روزهای اخیر تماس هایی از این دست با تعدادی از مشتریان بانک ملی ایران گرفته شده که کلاهبردار پس از دادن اطلاعاتی از مشتری از جمله نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و یا نام بانک، درخواست شماره ملی، شماره کارت و... برای واریز وجه جایزه می کند.

همچنین در روشی دیگر، برخی افراد سودجو نیز پیامک هایی حاوی شماره کارت بانکی به مشتریان ارسال و درخواست واریز مبلغ بدهی یا وجه می کنند.

در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات توسط گیرندگان پیامک، نسبت به فریب هموطنان اقدام نموده و از مشتریان کلاهبرداری می کنند.

بانک ملی ایران تاکید می کند مشتریان گرامی برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن خود، در صورت دریافت این گونه پیامک و تماس های مشکوک از ارایه اطلاعاتشان جدا خودداری کنند.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها