Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:26:46 GMT

امکان انجام آزمایش‌ کرونا در خراسان شمالی فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۰۰۶

امکان انجام آزمایش‌ کرونا در خراسان شمالی فراهم شد

‌ولی الله حیاتی، سه شنبه شب در نشست ستاد هماهنگی، مدیریت و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: در خصوص رفع کمبود مواد ضدعفونی کننده در استان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: البته کمبود مواد ضدعفونی کننده تنها محدود به استان خراسان شمالی نیست بلکه در همه کشور محسوس است اما باز هم اقدامات خوبی از سوی دستگاه های اجرایی استان برای رفع این کمبودها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیاتی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته کارخانه های خوبی در استان در مدار تولید مواد ضدعفونی کننده قرار گرفته اند که به زودی بخش عمده ای از این مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: برای مقابله با بیماری کرونا و شرایطی که کل کشور درگیر آن است باید تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان پای کار باشند.

وی با قدردانی از خدمات دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان استان گفت: در چنین شرایطی نباید از نقش مدافعان سلامت غفلت کرد و باید با نگاهی اعتقادی در برابر بیماری کرونا همت مضاعفی داشته باشیم.
حیاتی در این نشست که بدون دعوت از رسانه ها برگزار شد، افزود: باید مباحث آموزش های عمومی در خصوص نحوه مواجهه با بیماری کرونا و رعایت بهداشت فردی در فواصل مختلف زمانی از شبکه استانی سیما پخش شود.

با جدی شدن نگرانی ها  از انتشار ویروس کرونا از حدود ۱۰ روز پیش دسترسی مردم خراسان شمالی به برخی اقلام بهداشتی از جمله دستکش و ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده بسیار سخت شد که این وضعیت موجب گلایه و شکایت مردم شده است.

استان خراسان شمالی که تاکنون از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از دیروز با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

تاکنون تست بیماران مشکوک به کرونا در خراسان شمالی برای آزمایش به تهران ارسال می شد، که انتظار می رود با فراهم شدن زمینه انجام این آزمایش در استان، این پروسه زمانبر کوتاهتر شده و به دنبال آن از شمار بیماران مشکوک و مدت زمان بستری آنها در بیمارستان ها کاسته شود.  

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی ولی الله حیاتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی مواد ضدعفونی کننده خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری ستاره آرسنال به قهرمانی: هر چیزی امکان دارد

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امشب در بازی هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس از بورنموث میزبانی کرد و با نتیجه 3-0 برنده شد. در این بازی بوکایو ساکا، لئاندرو تروسارد و دکلان رایس برای میزبان گلزنی کردند.

این برتری آرسنال را به امتیاز 83 رساند و منچسترسیتی در صورت برد در بازی امشب باز هم با فاصله یک امتیاز در رده دوم قرار خواهد گرفت.

دکلان رایس پس از این بازی درمورد کورس قهرمانی گفت:"منچسترسیتی یک ماشین است و بیشتر بازی‌های خود را می‌برد. فقط می‌توانیم روی خودمان تمرکز کنیم و این کار را انجام داده‌ایم. سال 2024 برای ما باورنکردنی بوده و رکورد جالبی را ثبت کردیم. هر چیزی ممکن است در فوتبال اتفاق بیفتد، شگفتی‌ها اتفاق می‌افتد، معجزه اتفاق می‌افتد، و با دو بازی مانده تا پایان فصل، فقط باید تمرکزمان را حفظ کنیم."

برد در بازی امشب؟

من دوست دارم به تیم کمک کنم. حس خیلی خوبی دارد. این یک برد بزرگ بود. می‌دانستیم که نتیجه بازی را باید کنترل کنیم. می‌دانستم که فرصتی برای گلزنی و حتی پاس گل از سمت خودم وجود دارد.

بازی سیتی مقابل ولورهمپتون را تماشا می‌کنی؟

نه. من قرار نیست این بازی را تماشا کنم. صادقانه بگویم، من در چند ماه گذشته بازی تیم‌های دیگر را تماشا نکرده‌ام. نمی‌خواهم انرژی زیادی روی آن بگذارم، می‌خواهم روی کاری که می‌توانیم انجام دهیم، تمرکز کنم.

آرسنال امسال قهرمان می‌شود؟

می توانید آن را حس کنید، حال و هوای استادیوم را با حضور هواداران می‌بینید، صحبت در مورد آن هیجان انگیز است چون ما در این موقعیت هستیم، اما هنوز دو بازی باقی مانده است. سیتی چهار بازی دارد، امیدوارم اتفاقی بیفتد!

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • امیدواری ستاره آرسنال به قهرمانی: هر چیزی امکان دارد
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد