Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@22:33:49 GMT

تلاش خودروساز چینی برای ساخت ماهواره

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۴۰۶

تلاش خودروساز چینی برای ساخت ماهواره

بزرگترین شرکت خصوصی خودروسازی چین موسوم به جیلی (Geely) قصد دارد به حوزه تجارت ماهواره وارد شود. جیلی در دهه اخیر، کار خود را از حمل و نقل به حوزه‌های گوناگونی مانند قطارهای پرسرعت و پهپادها گسترش داده است اما شاید جدیدترین تلاش این شرکت بتواند همه این حوزه‌ها را به یکدیگر متصل کند و یک اکوسیستم تحرک هوشمند سه‌بعدی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیلی به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تجهیزاتی را برای تولید ماهواره بسازد و یک مرکز آزمایش در شهر تایجو احداث کند. این تجهیزات قادر خواهند بود تا مدل‌هایی از ماهواره‌های متفاوت ارائه دهند که شاید برخی از آنها به شرکت‌هایی غیر از جیلی تعلق داشته باشند.

جیلی در نظر دارد تا ساخت این شبکه ماهواره را تا پایان سال جاری آغاز کند اما در مورد مقیاس آن حرفی نزده است. گزارش‌ها حاکی از این هستند که جیلی، حدود ۳۲۶ میلیون دلار بودجه را به این پروژه اختصاص داده و قصد دارد طی یک سال، ۵۰۰ ماهواره بسازد.

این ماهواره‌ها، از انتقال داده با سرعت بالا، هدایت دقیق و محاسبات فضای ابری پشتیبانی خواهند کرد و امکان به روزرسانی سریع وسایل نقلیه این شرکت را نیز فراهم خواهند ساخت. به نظر می‌رسد که جیلی، قصد وارد شدن به فضای کاری شرکت تسلا و ماهواره‌های استارلینک را ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا این ماهواره‌ها برای اتصالات استاندارد اینترنتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت یا خیر.

یک سخنگوی شرکت جیلی گفت: این میزان دقت ماهواره‌ها نه تنها برای خودروها مهم هستند، بلکه برای پروازهای بدون سرنشین نیز ضروری به شمار می‌روند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)



منبع:پیج raywebsys

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت خودرو های لوکس BMW توسط ربات (فیلم) چگونگی تمیز کردن شیشه عینک با فناوری جدید (فیلم) جزئیات حیرت انگیز از ساخت مسجد سه‌بعدی در عربستان توسط بن سلمان (فیلم)

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • مصدومیت چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی جیلی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت