Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:02:41 GMT

عرضه کیسه پلاستیکی در فروشگاه‌های نیویورک ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۵۳۲

عرضه کیسه پلاستیکی در فروشگاه‌های نیویورک ممنوع شد

اندرو کومو در بخشنامه‌ای که بر اساس قانون اوت ۲۰۱۹ انجام شده است، استفاده از این کیسه‌ها را ممنوع کرده است و اگر کسی بخواهد از کیسه کاغذی مناسب استفاده کند باید به ازای هر عدد پنج سنت بپردازد.

گفته می شود دستور العمل مشابهی در کالیفرنیا، هاوایی و ارگان و ورمونت هم پیش از این به اجرا درآمده بوده است. در این بخشنامه که با آغاز ماه مارس به اجرا در آمده است هرگونه تخلف از سوی خرده فروشان برای بار نخست مبلغ ۲۵۰ دلار و برای دومین بار ۵۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۰۷، سانفرانسیسکو نخستین شهر بزرگ آمریکا بود که ممنوعیت عرضه کیسه های پلاستیکی به مشتریان را در خرده فروشی‌ها ممنوع کرد. این ممنوعیت ابتدا در خواربار فروشی ها و داروخانه ها و سپس در سال ۲۰۱۲ به سایر خرده فروشی‌ها گسترش یافت.

البته اعمال این ممنوعیت به سادگی رخ نداده و مقامات محلی با مقامات ایالتی اختلافاتی داشته اند که سرانجام به دلیل رحجان قوانین ایالتی بر محلی، همه فروشگاه مجبور شده اند به این دستورالعمل تن دهند و آن را اجرایی سازند.

بر اساس اعلام نهادهای بین المللی مصرف بی رویه پلاستیک در جهان، محیط زیست را بیش از هر زمان دیگر به خطر انداخته است. از این رو، جنبش نه به پلاستیک به راه افتاده است.

برچسب‌ها نیویورک تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک تخریب محیط زیست آمریکا نیویورک تخریب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به صاحبان مالها گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، اظهار کرد: تمام ارکان از مسئولان اجرایی گرفته تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت داشته باشند. مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.

بیگی گفت: باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند! عمده کالاهای در این فروشگاهها اقلام وارداتی است و این با سیاست اولیه تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است. متاسفانه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاهها هستیم. خواهش ما این است که مدیران این فروشگاهها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق پیاده شود و قبل از این مرحله نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:  مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای محرز قاچاق در داخل محوطه این فروشگاهها را برعهده دارند.

وی گفت: آخرین اصلاحیه قانون مربوط به سال 1401 است و مدیران فروشگاه‌ها باید با مفاد این قانون آشنا شوند.

بیگی با اشاره به اینکه آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است گفت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود. اگر هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشده باشد قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی