Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، تعداد زیادی از تشکل‌های دانشجویی مراکز آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص هرگونه انفعال مقابل کشتار مسلمانان هند بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: این بازار داغ ویروس کرونا که تمام نظرها را به خود معطوف ساخته و رسانه‌های جهان به خصوص رسانه های  غربی و برخی قلم به مزد ها از چند برابر نشان دادن آمار بیماری و تشویش اذهان عمومی ابایی ندارند، در گوشه ای از جهان کشتار بی‌رحمانه و وحشیانه مسلمانان مظلوم هند که نشان از ویروسی به مراتب خطرناک تر و فجیع‌تر از کرونا دارد، اشک را در چشمان هر انسانی با هر عقیده‌ای جمع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این سکوت مرگبار سازمان‌ها و نهاد های بین المللی در مقابل قتل عام مسلمانان و تعرض به نوامیس مسلمین که البته امری قابل تعجب هم نیست چون حقوق بشر آن وقت و به آن شکل برای این سازمان ها معنا پیدا می‌کند که استکبار و در راس آنها آمریکای جنایت کار می‌خواهد، اما آیا انفعال وزرات خارجه ما به عنوان دستگاه دیپلماسی کشور که به صراحت و قاطعیت باید اعتراض خود نسبت به این وقایع فجیع را به تمام دستگاه ها، نهادها و کشور هایی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند اعلام دارد، جای تعجب و تاسف نیست؟

آیا سکوت در برابر ظلم و کشتار انسان های آزاده ای که تنها جرم آنها مسلمان بودن است جایز است؟ مسلم است که انفعال در این زمان جایز نیست چرا که در این صورت دین ما مصداق (نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ) می‌باشد.

شما باید بدانید اسلام در طول تاریخ از سکوت در برابر ظلم و جور ضربه های جبران ناپذیری خورده است، باید بدانید اکنون وقت انفعال نیست، اکنون وقت فریاد دادخواهی و عدالتخواهی است، همان فریادی که باید ستون کاخ های کفر را بلرزاند و تعرض کنندگان به اسلام و مسلمین را سرجای خود بنشاند.

در این بیانیه آمده است؛ 

جناب آقای ظریف وزیر محترم خارجه؛
 بدینوسیله مراتب اعتراض خود را به انفعال شما در برابر ظلم و اختناق هندوهای تندرو که به حمایت رژیم غاصب صهیون در حق مسمانان مظلوم این کشور اعلام می‌داریم و امیدواریم از این پس در سیاست های خود نسبت به مسائلی به این مهمی که تمام جهان اسلام را تحت الشعاع قرار می‌دهد تجدید نظر بفرمایید و نسبت به وقایع رخداده اخیر مراتب پیگیری و اعتراض خود را به سازمان ها، نهادهای بین المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند ابراز دارید و همچنین این حرکت را محکوم کنید.

1)بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
2)بسیج دانشجویی دانشگاه آزادیاسوج
3)بسیج دانشجویی دانشگاه  علمی کاربردی یاسوج
4)بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نوریاسوج
5)بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برادریاسوج
6)بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهریاسوج
7)بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای برادران یاسوج
8)بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای خواهر یاسوج
9)بسیج دانشجویی دانشگاه سماءیاسوج
10)بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج
11)انجمن دانشجویان مستقل دانشگاه دولتی یاسوج 
12)انجمن مستقل دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
13)جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
14)انجمن اسلامی دانشجویان پیروخط امام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
15)مجمع دانشجویان 16)عدالت‌خواه دانشگاه یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت
17)بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت
18)بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی دهدشت
19)بسیج دانشجویی دانشگاه سماء دهدشت
20)بسیج دانشجویی دانشکده ی نفت وگاز گچساران
21)بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران
22)بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گچساران
23)بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گچساران
24)بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بهمئی
25)بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بهمئی
26)بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور سی سخت
27)بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مارگون بسیج
28)دانشجویی دانشکده ی صنعت و معدن چرام

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه

رئیس جمهور فرانسه که حمایت‌های یکجانبه وی از رژیم صهیونیستی زبانزد است، اعتراضات علیه جنگ غزه که اخیرا در دانشگاه‌های این کشور هم به شدت در حال گسترش است را شدیدا مورد انتقاد قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از شرکت کنندگان در تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه به شدت انتقاد کرده و آنها را به رفتارهای یهودی ستیزانه متهم کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه‌های La Provence و La Tribune Dimanche گفت می‌داند که جنگ مردم را شوکه می‌کند، "اما جلوگیری از بحث هرگز به حل یک درگیری کمک نکرده است." ماکرون تظاهرکنندگان در دانشگاه‌های فرانسه را متهم کرد که از دسترسی دانشجویان یهودی به دانشگاه‌هایشان ممانعت می کنند. ماکرون معترضان را محکوم کرد که سعی کردند "با خشونت و محاصره" از منافع خود دفاع کنند.

روز جمعه، پلیس تحصن تظاهرکنندگان علیه جنگ غزه در سالن ورودی دانشگاه نخبگان پاریس را شکست. به دلیل این اعتراضات دانشگاه به طور موقت فعالیت خود را به عملیات آنلاین تغییر داد و بیشتر ساختمان ها بسته ماندند. همچنین از زمان طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه رژِیم صهیونیستی در 7 اکتبر و متعاقب آن آغاز جنگ غزه، تظاهرات مکرر ضد اسرائیلی در دانشگاه های دیگر فرانسه برگزار شده است و پلیس چندین بار وارد عمل شد.

تظاهرات علیه جنگ غزه به ویژه همچنین در ایالات متحده آمریکا گسترش یافته و در این کشور اعتراضات اکنون تقریباً در تمام شهرهای بزرگ دانشگاهی در حال برگزاری است. دانشجویان در بسیاری از نقاط کمپ های اعتراضی برپا کرده اند. شرکت کنندگان از دانشگاه های خود، از جمله، می خواهند که به روابط خود با اسرائیل و شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند، پایان دهند. بر اساس گزارش رسانه ها، در حال حاضر بیش از 2000 نفر در سراسر ایالات متحده در ارتباط با اعتراضات دستگیر شده اند.

اعتراضت مشابهی هم در شهرهای اروپایی برگزار شده و دانشگاه ها با اعتراضات دانشجویی برخورد متفاوتی دارند. در دانشگاه لوزان (UNIL) در سوئیس هم صدها نفر در تظاهرات روز شنبه علیه جنگ غزه شرکت کردند. آنها همبستگی خود را با گروهی از دانشجویان اعلام کردند که به گزارش خبرگزاری کیستون-SDA، از روز پنجشنبه سالن ورودی ساختمان دانشگاه را اشغال کرده‌اند. این گروه خواستار تحریم موسسات دانشگاهی اسرائیل و آتش بس فوری در نوار غزه است. در تظاهرات روز شنبه شعارهایی مانند «غزه، یونیل با توست» و «مرگ بر آپارتاید اسرائیل» سر داده شد. ریاست دانشگاه تاکنون بر گفت و گو با معترضان تکیه کرده است. قرار است روز دوشنبه نیز نشست دیگری میان فعالان و مدیریت دانشگاه برگزار شود.

همچنین اخیراً اعتراضات طرفدار فلسطین در دانشگاه هومبولت برلین برگزار شده است.

نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردناعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شداعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان