Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر سه‌شنبه در بیانیه مشترکی ضمن تاکید بر ضرورت پایش و کنترل بیماری ویروس کرونا در مبادی ورودی این منطقه آزاد اعلام کردند:بازارهای سرپوشیده آبادان و خرمشهر نظیر کنزالمال، بازار مرکزی و بازارهای لوکس فروشی غیر از بازارهای روباز و بازارهای ارائه دهنده خدمات عمومی پس از هماهنگی اتاقهای اصناف ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه از مردم  شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خواسته شده ضمن رعایت موارد بهداشتی مطابق دستورالعمل صادره از سوی دانشکده علوم پزشکی موارد بهداشتی و نکات حوزه سلامت را به صورت جدی رعایت و به آنها عمل کنند.

همچنین مبادی ورودی دریایی و رودخانه ای، ورودی های اهواز به آبادان و خرمشهر ورودیهای ماهشهر به آبادان اقدامات کنترل بهداشتی و تست لازم با حضور نیروهای انتظامی انجام می‌شود

در بخش دیگری از این بیانیه اعلام شده که بیمارستان طالقانی آبادان صرفاً به  پذیرش بیماران مشکوک به کرونا ویروس اختصاص یافته و از سایر بیماران خواسته شده برای درمان به بیمارستان‌های دیگرشهرستان‌ها مراجعه نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر در این بیانیه ضمن تاکید بر تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کارخانه‌های تولید الکل فعال در منطقه را موظف کردند با نظارت دانشکده علوم پزشکی آبادان الکل مورد نیاز، مواد ضد عفونی کننده و  ژل استاندارد را در حد نیاز شهرستانها تامین نمایند ضمن اینکه تا تامین نیاز این ۲ شهرستان حق انتقال مواد ضدعفونی کننده به دیگر جاها را نخواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان سه‌شنبه آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آبادان را پنج نفر اعلام کرد و گفت: شب گذشته آزمایش یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا کووید ۱۹ در این شهرستان مثبت شد.

آرش یلالی به فوت یک بیمار ۶۳ ساله به علت ویروس کرونا کووید ۱۹ در آبادان اشاره کرد و افزود:۹۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند ضمن اینکه روز گذشته یکی از بیماران بر اثر همین عارضه جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند آبادان پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آبادان ویروس کرونا آبادان آبادان و خرمشهر ویروس کرونا منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بارش باران در اروند
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر