Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:32:08 GMT

روند ابتلا به کرونا در چین بازهم نزولی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۸۰۱

روند ابتلا به کرونا در چین بازهم نزولی شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های بهداشتی کشور چین اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد جدید در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 برپایه این گزارش، شمار افراد جدیدی که به کرونای جدید مبتلا شده‌اند، ۱۱۹ نفر هستند.

با احتساب این افراد، مجموع کل مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در چین به ۸۰ هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شمار کشته ها در چین نیز با احتساب ۳۸ نفر مورد جدید به ۲ هزار و ۹۸۱ نفر افزایش یافته است.

اما کره جنوبی به عنوان دومین کانون بزرگ انتشار ویروس کرونا در جهان نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای  ۵۱۶ نفر جدید به این بیماری  تأیید شده است.

شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونای جدید در کره جنوبی به ۵ هزار و ۳۲۸ نفر رسیده است.

مقام‌های جبل الطارق نیز از ثبت نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

به گفته مقام‌های بهداشتی این منطقه، این فرد به همراه دوستش اخیرا از طریق فرودگاه مالاگای اسپانیا به شمال ایتالیا سفر کرده بود.

براساس گزارش مقام‌های بهداشتی جبل الطارق فرد بیمار به همراه دوستش قرنطینه هستند و شرایط جسمانی آنها مساعد است.

اسپانیا نیز از نخستین قربانی ویروس کرونای جدید در این کشور خبر داد.

اسپانیا همچنین به دنبال ابتلای پنج کارمند بخش بهداشتی این کشور به ویروس کرونای جدید، حدود ۱۰۰ پزشک و پرستار را در شمال این کشور قرنطینه کرده است.

این کشور همچنین ۱۲۰ نفر دیگر نیز تحت مراقبت شدید قرار داد.

"نیکان مورگا" وزیر بهداشت ایالت باسک اسپانیا در این باره گفت: مقام‌های بهداشتی در این منطقه بسرعت اقدامات لازم برای تعیین پزشکان جدید جهت جبران کمبود ناشی از کارمندان بخش بهداشت در ماه‌های آینده را انجام داده‌اند.

مقامات کشور شیلی نیز بامداد چهارشنبه اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کردند. 

وزارت بهداشت و سلامت شیلی در پیامی توییتری نوشت: نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ساکن شهر تالکا در حدود ۱۶۰ مایلی جنوب سانتیاگو پایتخت شیلی است.

در همین حال وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سه نفر دیگر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با احتساب این افراد، شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ به ۱۵ نفر رسید.

در ایتالیا نیز شمار مبتلایان روز سه‌شنبه به کرونا رشد زیادی داشته و به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، در حالی که این رقم روز دوشنبه تنها ۲ هزار و ۳۶ نفر بوده است.

همچنین شمار جان‌باختگان کشور ایتالیا نیز روز سه‌شنبه با ۲۷ نفر افزایش، به ۷۹ نفر رسید.

براساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، ویروس کرونای جدید موسوم به "کووید-۱۹" تاکنون ۱۹ استان ایتالیا را آلوده کرده است.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی ویروس کرونا چین شیلی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ویروس کرونا چین شیلی فرانسه کره جنوبی کره جنوبی ایتالیا شیلی شیلی شیلی فلسطین ایتالیا ایتالیا ایتالیا کره جنوبی ویروس کرونا چین شیلی مقام های بهداشتی ویروس کرونا کرونای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است