Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اعلام باشگاه پرسپولیس کریم باقری، مربی این تیم قرار است همزمان با فعالیت در جمع سرخ پوشان پایتخت در ۲،۳ اردوی آتی تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دستیار دراگان اسکوچیچ شرکت کند.

حضور باقری که تمام اهالی فوتبال ایران او را به عنوان فردی منضبط می‌شناسند، با توجه به سوابق ملی این چهره دوست داشتنی می‌تواند به برگ برنده بزرگی برای سرمربی کروات و جوان تیم ملی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک اکنون خیال فوتبالدوستان از بودن فردی مقتدر در کادرفنی که در کنار احترام به بازیکنان، اجازه انجام دادن کوچک‌ترین خطایی را از آن‌ها سلب می‌کند راحت است.

باقری که پس از آویختن کفش هایش با وجود پیشنهاد‌های مختلف تاکنون در هیچ تیمی به جز پرسپولیس مربیگری نکرده شانس موفقیت تیم ملی در رقابت‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی را افزایش می‌دهد و بی دلیل نبوده که دراگان اسکوچیچ تمایل به حضور او در جمع دستیارانش داشته است.

از کریم ۴۶ ساله باید به عنوان یکی از تکه‌های نفیس جعبه جواهرات فوتبال ایران یاد کرد. فردی که با وجود نام و شخصیت بزرگش در این فوتبال هیچگاه دنبال نفر اول بودن نبوده است و همیشه علاقه دارد بدون تفکر به این مسائل تنها به تیم کمک کند.

این چهره کاریزماتیک یکی از اسطوره‌های بی بدیل تاریخ فوتبال سرزمین آریایی‌ها محسوب می‌شود که اکنون کادرفنی تیم ملی می‌تواند از توانمندی هایش هم از لحاظ فنی و هم مدیریتی استفاده کند.

گلزن‌ترین هافبک تاریخ تیم ملی و دومین گلزن این تیم که ۵۰ گل زده را در ۸۷ بازی ملی اش ثبت کرده است، نخستین بازی خود را برای تیم ملی ۲ تیر ۱۳۷۲ و درحالیکه تنها ۱۹ سال داشت، مقابل پاکستان انجام داد که آن بازی با برتری ۵ بر صفر به اتمام رسید و باقری گل سوم ایران را به ثمر رساند.

شاید به ثمر رساندن این تعداد گل برای بازیکنی که تمام دوران بازی اش برای تیم ملی در پست هافبک دفاعی و برخی مواقع مدافع میانی بازی کرده است، اعجاب آور باشد. در حقیقت میانگین گلزنی ۰.۵۷ اثبات می‌کند باقری در کنار صلابتی که در امور دفاعی داشت، یک سوپرمن در کار‌های تهاجمی بوده است.

او از سال ۷۲ تا ۸۰ با تیم ملی در ۳ دوره انتخابی جام جهانی شرکت کرد که ماحصل آن صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود. همچنین با این تیم در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات به مقام سوم رسید. باقری پس از ناکامی تیم ملی در صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن از فوتبال ملی خداحافظی کرد. آن هم در اوج دوران آمادگی و زمانیکه ۲۷ سال بیشتر نداشت. دوره دوم حضور او در تیم ملی از پاییز ۸۷ با دعوت رفیق و هم بازی قدیمی اش یعنی علی دایی که هدایت تیم را عهده داشت آغاز شد و باقری در همان اولین بازی پس از بازگشت دروازه امارات را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ باز کرد. این دوران تا پاییز ۸۹ طول کشید، اما او موفقیت خاصی به دست نیاورد و در نهایت به یکی از معدود بازیکنان تاریخ تیم ملی تبدیل شد که خداحافظی آبرومندانه‌ای برایش برگزار می‌شود.

باقری ۱۵ مهر ۱۳۸۹ و در دیدار با تیم ملی برزیل که به میزبانی ورزشگاه بن زاید ابوظبی برگزار شد و با نتیجه ۳ بر صفر به سود سلسائو مقابل شاگردان افشین قطبی پایان یافت، برای آخرین بار پیراهن تیم ملی را تن کرد.

باقری روز‌های خاطره ساز در تیم ملی کم نداشته است. در جام ملت‌های ۱۹۹۶ پس از مدت‌ها توانستیم با هنرنمایی او و ثبت نتیجه ۳ بر صفر عربستان سعودی را مغلوب کنیم. کریم با زدن گل اول ایران، آغازگر برد تاریخی ۶ بر ۲ شاگردان محمد مایلی کهن مقابل کره جنوبی در همان مسابقات لقب گرفت.

۱۲ خرداد ۱۳۷۶ او با هفت گل به مالدیو در ورزشگاه عباسیون دمشق، سهم ویژه‌ای در برتری ۱۷ بر صفر تیم ملی برابر حریف جنوب شرق آسیایی در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ دارد. بردی که که دومین برد پرگل تاریخ ملی پوشان کشورمان است.

باقری در مراحل مقدماتی و پلی آف جام جهانی فرانسه برابر حریفانی مثل مالدیو، قرقیزستان، عربستان، کویت، چین و استرالیا ۱۹ بار برای تیم ملی گلزنی کرد. او بود که با گشودن دروازه خالی مارک بوسنیچ روی پاس خداداد عزیزی که البته با حواس پرتی کمک داور برای آفساید نگرفتن آن گل همراه شد، امیدمان را در ورزشگاه رکتانگولار ملبورن برای حماسه سازی زنده کرد.

شاید یکی از دلایلی که هواداران فوتبال برای دادن لقب "باقری کانتونا" به کریم دارند در کنار شباهت‌های فنی او به کاپیتان اسبق منچستریونایتد، بالا دادن یقه پیراهنش در بازی‌های جام جهانی ۱۹۹۸ مقابل یوگسلاوی، آمریکا و آلمان باشد.

شوت سرکش باقری در فینال بازی‌های آسیایی ۹۸ بانکوک کار کویت را تمام کرد تا شاگردان مرحوم منصور پورحیدری با برتری ۲ بر صفر مدال طلای آن بازی‌ها را بگیرند.

از ۲ آبان ۱۳۷۹ بیش از ۱۹ سال می‌گذرد، اما هنوز هم داغ گل خوردن تیم ملی در دقیقه ۹۰ دیدار یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۰ با کره جنوبی به میزبانی ورزشگاه المپیک بیروت که البته با چاشنی اشتباه مهلک علی دایی در دفع توپ مقابل مهاجم حریف به ثمر رسید، برای ما ایرانی‌ها زنده است. گلی که سوپرگل کریم به لی وون جائه را پرپر کرد و اجازه پیشروی تیم جلال طالبی برای قهرمانی را گرفت.

باقری عادت دارد در پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی نقش یک باشد. او در بازی فراموش نشدنی با گوام که به میزبانی شهرش و در ورزشگاه تختی تبریز انجام شد ۶ گل از ۱۹ گل تیم ادمار براگا را به نام خود کرد.

این‌ها گوشه‌ای از روز‌های خوش باقری در تیم ملی است و اکنون همه ما امیدواریم درایت او به کمک تدابیر اسکوچیچ بیاید تا یوز‌ها از گذرگاه بحرانی‌ای که در آن گرفتار هستند به سلامت عبور کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کریم باقری تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی جام جهانی بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد

 


در حالی که پس از جدایی حمید مطهری از جمع مربیان کادرفنی برخی از رسانه‌ها اعلام کردند قراراست به زودی افشین قطبی کار خود را در کادرفنی تیم ملی آغاز کند، این خبر از سوی مهدی حاج باقر تایید نشد.

در این راستا حاج باقر ضمن اعلام دلخوری افشین قطبی از شایعاتی که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند، تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی حسن نیت خود را در خصوص همکاری قطبی در کادرفنی تیم ملی اعلام کرده است و قطبی هم صراحتا ضمن تشکر از این مساله، اعلام کرده است همواره دوست دارد به فوتبال ایران کمک کند، اما این مساله که به تازگی از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص اضافه شدن قطبی به کادرفنی تیم ملی برسر زبان‌ها افتاده است، صحت ندارد و در صورت تکرار، به شکل قانونی این مساله را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور قطبی به کادر فنی به شکلی که این رسانه مطرح نموده، به هیچ وجه مورد تایید قطبی و آقای قلعه‌نویی نیست.

tags # تیم ملی فوتبال ایران ، افشین قطبی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏
  • مصدومیت هافبک تراکتور جدی نیست
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • (تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی
  • هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال 
  • مارکو وراتی خودش را به بارسلونا پیشنهاد کرده‌است
  • هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال