Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:36:34 GMT

مسافران در بدو ورود به مهاباد معاینه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۶۲۳۶

مسافران در بدو ورود به مهاباد معاینه می‌شوند

ایرج شجاعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی دستگاه‌های تب‌سنج در مبادی ورودی این شهر مستقر می‌شود و مسافرانی که خودروهایشان دارای پلاک  استان‌های دیگر باشد متوقف و معاینه می‌شوند.

وی اضافه کرد: از روزهای گذشته در سه‌راهی «دارلک» نیز از ورود خودروهایی که پلاک استان‌های درگیر با ویروس کرونا دارند، جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شایعاتی در مورد ورود مسافرانی از قم به مهاباد گفت: این شایعه بی‌اساس بوده و هیچ منطق و عقل سلیمی قبول ندارد که ما در چنین شرایطی مسافر از استان‌های درگیر باشبهه ابتلا به بیماری کرونا را در این شهرستان قبول کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در خصوص مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: شستشوی معابر و اماکن عمومی، بازارچه‌ها و مراکز تجاری، ناوگان حمل و نقل عمومی در چندین نوبت از جمله مهمترین اقدامات بوده است.

«شجاعی»، از مغازه‌داران و کسبه این شهرستان خواست درصورت مشاهده ورود مسافران و خریداران غیربومی در محل کسب خود با علایم سرفه و تب شدید، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

فرماندار مهاباد با اشاره به فعالیت ۲ واحد تولید مواد شوینده و ماسک در مهاباد نیز گفت: این ۲ واحد مجوزهای لازم برای فعالیت خود را دریافت کردند و به زودی فعالیت اقتصادی خود در زمینه تولید این اقلام را شروع می‌کنند.

شجاعی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در روزهای آتی توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در بین شهروندان آغاز می‌شود و الکل با نرخ یارانه‌ای در بین تعدادی از داروخانه‌ها توزیع می‌شود تا قیمت این اقلام کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!