Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@23:38:35 GMT

۱۲ صنفی که کرونا نابود کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۶۳۳۷

۱۲ صنفی که کرونا نابود کرد

خبرگزاری میزان- با اوج شیوع ویروس کرونا در روز‌های اخیر که به‌گفته مسئولان وزارت بهداشت دوران پیک خود را سپری می‌کند، بسیاری از مشاغل دچار چالش و رکود شده‌اند. تاریخ انتشار: 08:38 - 14 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۲۷۰۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مشاغلی که به قول معروف شب عید، «سر چراغ شان» بود و ماه‌ها برای رسیدن به کسب و کار پر رونق در این ایام ثانیه شماری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر واحد‌های صنفی (واحد‌های صنفی خرد و کوچک) از وضعیت کنونی ناراضی بودند و همچنان امیدوار هستند تا در روز‌های آتی با فروکش کردن ویروس کرونا، به شرایط عادی بازگردند.

گفت و گوی روزنامه ایران با ۱۲ صنف که خواستار این بودند اسفندماه مالیات و عوارض شهرداری ندهند، بانک‌ها تسهیلات بدهند و حق بیمه کمتری پرداخت کنند، را در ادامه می‌خوانید:

۱_تاکسی داران: رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها مثل بسیاری از مشاغل با شیوع ویروس کرونا دچار افت شدید درآمد شدند.

۲_آرایشگاه‌ها: شیوع ویروس کرونا هم کوهی از مشکلات را بر سر آرایشگران آوار کرده که هم سلامتی خودشان را تهدید می‌کند و هم مشتریان را.

۳_ پوشاک: یکی از صنوفی که با شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته، پوشاک است. از آنجا که خیلی از مردم خانه نشین شدند یا اینکه یک نفر مسئول خرید کالا‌های ضرور و مصرفی شده، مغازه‌های پوشاک زنانه و مردانه با کاهش مشتری (کاهش تردد مردم در خیابان‌ها) روبه رو شدند.

۴_ آجیل و خشکبار: شیوع ویروس کرونا در این ایام کسادی بازار آجیل را بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید: غسل، کفن و نماز میت بر اثر کرونا

۵_ باشگاه داران: با شیوع ویروس کرونا در کشور طبیعتاً این موضوع به ضرر اماکن ورزشی، باشگاه‌ها و استخر‌ها تمام شد.

۶_ زیر مجموعه استارتاپ‌ها: استارتاپ‌های خدماتی در صدر مجموعه‌هایی هستند که آسیب دیدند. آن‌ها در بخش‌هایی، چون نظافت منزل با کاهش تقاضای مردمی روبه‌رو شدند.

۷_ دستفروش‌های خیابان و مترو: دستفروش‌های خیابان و مترو که معمولاً شب عید تمام کم و کاستی‌های یکساله خود را جبران می‌کنند و در هیچ رده صنفی قرار ندارند هم روز‌های سختی را سپری می‌کنند.

۸_ اغذیه فروشی‌ها: صنف دیگری که در این روز‌ها بشدت آسیب دیده و کاهش مشتریان آن به خاطر ویروس کرونا مشهود است، اغذیه فروشی‌ها هستند.

۹_ گل فروشی‌ها: شاید برای شما هم غیر معمول باشد که گل فروشی‌ها هم از ویروس کرونا آسیب دیدند، اما واقعیت امر این است که گل فروشی‌ها هم رنگ و روی مشتری را نمی‌بینند.

۱۰_محصولات لبنی و فروشندگان فله: صنف عرضه‌کنندگان محصولات لبنی (ماست، شیر، کشک، پنیر، خامه و سرشیر بدون بسته بندی) و فله فروش‌ها (خیارشور، ترشی، مربا بدون بسته بندی) هم این روزها، حال کاسبی هایشان خوب نیست.

۱۱_ طلا فروش ها: کسبه دیگری که از ویروس کرونا آسیب دیده و مردم سراغ این صنف نمی‌روند، طلافروش‌های سطح شهر است.

۱۲_ تالارها: صنف دیگر که کرونا روی فعالیت آن‌ها اثر گذاشته مربوط به تالار‌ها است، آن‌ها این روز‌ها هیچ فعالیتی ندارند و اکثر کارمندان و کارگران تالار‌ها روز‌های استراحت خود را طی می‌کنند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا فروشی ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان در اجتماع عظیم مردم مشهد که به حمایت از طرح نور گرد هم آمده بودند در بخشی از سخنان خود عنوان داشت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسؤولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی‌الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

کد خبر 6094570

دیگر خبرها

  • برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم