Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج اولیه انتخابات درون‎حزبی دموکرات‌ها در رای‌گیری همزمان ۱۴ ایالت آمریکا موسوم به «سه‌شنبه بزرگ»، حکایت از پیشتازی «جو بایدن» دارد.

 به گزارش مشرق، آمریکایی‌های ساکن چهارده ایالت‌ «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «یوتا»، «ورمونت» و «ویرجینیا» در روز «سه شنبه بزرگ» که مهمترین روز در تقویم انتخاباتی آمریکاست، شاهد رأی‌گیری مهم انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا که با هدف تعیین نامزد ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار می‌شود، در حزب دموکرات «جو بایدن»، «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»، «مایک بلومبرگ» و «تولسی گابارد» حضور دارند.

بیشتر بخوانید: مشاور امنیت ملی اوباما به سندرز تاخت ترامپ: دارند علیه سندرز کودتا می‌کنند

 رقابت‎های تنگاتنگ انتخابات درون حزبی رقبای دموکرات در چهارده ایالت یاد شده در حالی ادامه دارد که نتایج اولیه حکایت از پیشی گرفتن جون بایدن (معاون باراک اوباما) در برخی ایالت‌ها از دیگر نامزدهای دموکرات از جمله برنی سندرز دارد.

منابع خبری آمریکا گزارش دادند که با پایان زمان رای گیری این انتخابات مقدماتی و درون حزبی دموکرات‌ها در برخی ایالت‌ها، شمارش آراء آغاز شده و آمارهای اولیه نشان می‎دهد، «جو بایدن» در بیشتر ایالت‌ها از رقیب سرسخت خود «برنی سندرز» پیشی گرفته است.

طبق نتایج اولیه انتخابات که پس از اخذ رای اعلام شده، جو بایدن در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی و آلاباما اکثریت آراء را از آن خود کرده است، اما برنی سندرز تاکنون تنها در ایالت ورمونت به پیروزی رسیده است.

صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز این انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها می‌شود، هر نامزدی که در نهایت به 1991 موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می‌تواند نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رقیب ترامپ شود.

 همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات درون حزبی رقبای دموکرات در رسانه‌های آمریکایی، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی در رأی‌گیری ایالت‌های «تنسی» و «ماساچوست» به پیروزی دست یافته است.

هر چند نامزدی دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از طرف جمهوری خواهان قطعی است، اما در این رقابت‌‎ها جمهوری‌خواهان هم مشارکت دارند که باید بین دونالد ترامپ و بیل ولد یکی را انتخاب کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا الیزابت وارن انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آلاباما کارولینای شمالی دونالد ترامپ باراک اوباما حزب دموکرات تگزاس برنی سندرز جو بایدن درون حزبی دموکرات ها انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری نتایج اولیه برنی سندرز جو بایدن ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

بسمه تعالی
خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.
جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

جامعه اسلامی مهندسین
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6093609 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان