Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:42:18 GMT

صادرات بیش از دو میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۶۵۱۹

صادرات بیش از دو میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صدور بیش از دو میلیارد دلار کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه طی یازده ماهه امسال خبر داد.

خلیل حیدری اظهار کرد:  دریازده ماهه سال جاری دو میلیارد و 22 میلیون و 409 هزاردلار کالا به وزن پنج میلیون و 282 هزار و 218 تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 23 درصد و از نظر وزن یک درصد کاهش داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری ادامه داد: یک میلیارد و 90 میلیون و 680 هزار و 393 دلار از این کالاها  درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 30 درصد  و از نظر وزن 19 درصد کاهش داشته است .

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 931 میلیون و 728 هزارو 613 دلار کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 38  درصد افزایش و از بعد ارزش 15 درصد کاهش داشته است .

وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در یازده  ماهه  سال 1398 از گمرکات استان کرمانشاه  را 833 نوع کالا عنوان کرد و افزود: در این مدت  در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 33 کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه درباره واردات یازده ماهه امسال نیز یادآور شد: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در یازده ماهه سال جاری 69 میلیون و 150 هزار و 74 دلار به وزن 31 هزارو 391 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از لحاظ ارزش 112 درصد و از بعد وزن 75 درصد افزایش داشته است .

به گفته حیدری، گمرک پرویزخان  با 38 میلیون و 856 هزار و  843 دلار کالای وارداتی، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در یازده  ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 19 کشور وارد می‏‌شود، تصریح کرد: کشور عراق با 39 میلیون و 556 هزارو 237 دلارکالا به وزن 23 هزارو 262  تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در یازده ماهه امسال  به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات واردات كرمانشاه مرز استانی اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گمرکات استان کرمانشاه یازده ماهه ماهه امسال دلار کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل

شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.

به گزارش نورنیوز، این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است