Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، حسین صالحی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مصرف فرآورده‌های خام دامی، با رعایت الزامات بهداشتی در انتقال ویروس به انسان نقشی ندارند، هرچند برخی منابع اعلام می‌کنند که این ویروس دارای منبع حیوانی است اما تا به امروز شواهد علمی کافی برای شناسایی آن منبع یا توضیح مسیر انتقال از یک منبع حیوانی به انسان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی باید با رعایت ضوابط بهداشتی صورت گرفته، همچنن تهیه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و زیر پوشش نظات‌های بهداشتی دامپزشکی صورت گیرد و این نوع مواد غذایی بایستی به طور کامل و مناسب پخته و از مصرف خام یا نیم پخته این فرآورده‌ها (گوشت، تخم مرغ و... ) خودداری شود.  

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که مسیر غالب انتقال ویروس کرونای جدید از انسان به انسان ‌باشد، طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سازمان جهانی بهداشت دام تأکید می‌کند که با وجود ناشناخته بودن منشأ این ویروس، افردی که به بازارهای خرید و فروش دام مراجعه می‌کنند یا در تماس نزدیک با حیوانات اهلی هستند باید اقدامات بهداشتی عمومی و شخصی را رعایت کنند.  

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن حیوانات خانگی و دیگر حیوانات اهلی به این ویروس وجود ندارد، جلوگیری از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات فاسد شده حیوانی، شستن منظم و بهداشتی دست با صابون و آب تمیز بعد از لمس حیوانات و جلوگیری از لمس چشم، بینی یا دهان مورد توجه مردم قرار گیرد.  

صالحی اضافه کرد: از هرگونه تماس انسان با گربه‌ها و سگ‌های ولگرد، جوندگان و پرندگان که می‌توانند به صورت آزادانه بین محیط‌های آلوده و مکان‌های پاک تردد کنند پرهیز شود.  

کد خبر 489203 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری كرونا در ايران حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری كرونا در ايران حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم

یک مستند درباره حیوانات مختلف آبی و خشکی در آمریکای جنوبی ساخته شده است. در این مستند به حیوانات مختلفی از جمله شیرهای دریایی، پلنگ، عقاب و مانتیس پرداخته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • ین ژاپن بالا رفت
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست