Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:04:07 GMT

سقف ضریح حرم حضرت زینب (س) نصب شد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۶۷۶۲

سقف ضریح حرم حضرت زینب (س) نصب شد+عکس

سقف و‌ تاج ضریح حرم حضرت زینب (س) شب گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در سوریه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سقف ضریح حرم حضرت زینب (س) در دمشق که توسط آستان قدس علوی ساخته شده بود، شب گذشته طی مراسمی با حضور آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی‌فقیه در سوریه و‌جمعی از مسؤولان حرم حضرت عباس (ع) نصب و رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت تاج و سقف ضریح حرم حضرت زینب (س) که توسط هنرمندان عراقی و به همت آستان قدس علوی انجام شده است، اولین فعالیت هنری عراق برای خارج از کشورشان به شمار می‌رود.

این سقف و تاج طلاکاری زیبا با الگوگیری از سقف حرم حضرت عباس (ع) طراحی شده که ساخت آن حدود ۶ ماه به طول انجامیده است.

از ویژگی‌های این سقف و تاج ضریح حرم حضرت زینب (س) را می‌توان طراحی زیبا بر اساس طرح‌های اسلامی دانست. حدود ۲۵۰ کیلو مس در آن به کار گرفته شده و وزن کلی آن ۵۵۰ کیلوگرم است.

همچنین برای رنگ آمیزی قطعات و تزئینات آن ۲کیلوگرم طلای ۲۴ عیار استفاده شده و وزن چوب مورد استفاده در ساخت سازه چوبی تقریباً ۳۰۰ کیلوگرم است.

تاج و سقف ضریح حرم حضرت زینب (س) با طول ۴ متر و ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر ساخته شده است.

پیش از این ضریح حرم حضرت زینب (س) تاج و سقف نداشت. در ادامه تصاویری از سقف و تاج‌حرم حضرت زینب (س) پس از نصب را مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عتبه عباسیه دمشق نماینده ولی فقیه در سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • فال انبیا فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست