Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:16:47 GMT

ترکیه تلفات نظامی در ادلب سوریه را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۶۹۰۰

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه روز سه شنبه با بیان اینکه عملیاتهای تلافی جویانه ارتش این کشور (!) در خاک سوریه ادامه خواهد یافت، اعلام کرد که در درگیریهای نظامی ارتش ترکیه با نیروهای دولت سوریه در استان ادلب، یک نیروی نظامی ترکیه کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه ای که وزارت دفاع ترکیه صادر کرد، آمده است: «در منطقه عملیات سپر بهار، یکی از نیروهای نظامی ترکیه کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله تلافی جویانه به ۸۲ موضع رژیم [سوریه] مستقر در منطقه ادامه می یابد».

این در حالی است که گروهی موسوم به دیده بان حقوق بشر سوری- که مقر آن در لندن قرار دارد- اعلام کرد که دهها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه کشته و زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، در حملات سنگین موشکی ارتش سوریه و متحدانش به مواضع نظامیان ترکیه در اطراف ترنبه در غرب سراقب و المسطومه در استان ادلب، دهها نظامی ترکیه کشته و زخمی شده اند.

بنا به گزارش این گروه، بالگردهای ترکیه در حال انتقال اجساد و زخمی شدگان به داخل اراضی ترکیه هستند.

همزمان منابع وابسته به مخالفان سوری نیز از حملات سنگین و گسترده جنگنده های روسی به مواضع تروریستها در النیرب، سرمین، آفس و دیگر مناطق شرق سراقب خبر دادند.

گفتنی است که ارتش ترکیه «عملیات سپر بهار» را از پنج شنبه گذشته آغاز کرد. آغاز این عملیات تهاجمی ارتش ترکیه در خاک سوریه بخشی از تلاشهای آنکارا برای تغییر معادله قدرت به نفع خود در استان ادلب سوریه است.

در حال حاضر وضعیت کنونی در منطقه ادلب نشانگر تبادل آتش گسترده میان نیروهای ارتش سوریه و ترکیه است. تحت این شرایط، رئیس جمهور روسیه در راستای تلاش برای مذاکره با طرفهای درگیر و دستیابی به یک توافق آتش بس قرار است پنج شنبه آینده با همتای ترکیه ای خود دیدار و پیرامون وضعیت ادلب با وی گفتگو کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نظامی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه دربارهٔ فیلم درگیری و تیراندازی امشب در زاهدان به فارس اعلام کرد: طی درگیری و اختلاف شخصی چند تن با هم در خیابان کوثر، ۳ نفر زخمی و یک نفر کشته شد.

نیرو‌های بسیجی برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شدند. 

همچنین تصاویری از پرواز پهپادها در آسمان زاهدان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم