Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن تاکید بر عدم توقف آموزش در تعطیلی مدارس، گفت: رزرو اینترنتی اسکان نوروزی در مدارس استان مرکزی لغو شد.

 
لغو رزرو اینترنتی اسکان نوروزی در استان مرکزی/آموزش نباید متوقف شود

 شهریار فولادوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: دامنه آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی بسیار گسترده بوده و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس باید در راستای ادامه روند آموزشی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروز آموزش به صورت نظام‌مند در قالب 2 مقوله در حال انجام است که باید مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات آموزش از راه دور تفاهم وزارت آموزش و پرورش با صداوسیما بوده که در قالب برنامه زمانبندی دوره‌های مختلف تحصیلی در شبکه آموزش تدریس می‌شود.
فولادوند ادامه داد: بخش دوم این آموزش‌ها، تداوم و استمرار ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان در بستر فضای مجازی است و تلاش‌ها در اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این زمینه متمرکز بوده تا بستر ارتباط مدرسه و دانش‌آموزان در این شرایط فراهم شود.
وی گفت: تولید محتوای آموزشی کمکی نیز نقش بسزایی دارد تا این فرآیند نظامند شده و به الگوی عملیاتی قابل اطمینان تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش پروتکلی در مورد آموزش از راه دور تهیه کرده و به استان‌ها ابلاغ می‌کند.
فولادوند افزود: با صداوسیمای مرکز استان مرکزی نیز هماهنگ شده که اگر امکان داشته باشد بخشی از آموزش از این طریق انجام شود.
وی با اشاره به وضعیت اسکان نوروزی در مدارس عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به افزایش آگاهی مردم در مورد ویروس کرونا، امسال استقبالی از سفرهای نوروزی نداشته و در همین زمینه رزرو اینترنتی اسکان‌های نوروزی لغو شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سال‌های گذشته مدارس در گروه‌بندی‌های مختلف جهت رزرو اینترنتی معرفی می‌شدند اما امسال رزرو برای اسکان نداشته و تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ می‌شود.
فولادوند ادامه داد: به احتمال قوی با توجه به شیوع بیماری کرونا سیاست و رویکرد کشور توصیه به عدم سفر در ایام  نوروز خواهد بود.
وی گفت: امروز معلمان بدون تکلیف و الزام تلاش می‌کنند تا موضوع آموزش متوقف نشود و این حرکت‌های خودجوش شایسته تقدیر و تشکر است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش استان مرکزی مدارس دانش آموزان مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی رزرو اینترنتی اسکان اسکان نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند