Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پانزدهمین روز از شیوع کرونا در کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به این ویروس را ۲۳۳۶ نفر اعلام کرد و از مرگ ۷۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس خبر داد. همچنین طبق آخرین آمار ۴۳۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. به گفته رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت استان‌های گیلان، تهران و قم همچنان در صدر درگیری‌ها هستند ودر مجموع بیش از ۸۵۳۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و روی ۵۷۳۷ نفر تست انجام شده که نتیجه تست ۲۳۳۶ نفر مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد جهانگیری» معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی و «پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور نیز جزو آمار مبتلایان جدید هستند که در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده‌اند و اقدامات تشخیصی و درمانی لازم روی آنها در حال انجام است.

تاکنون بیش از ۷۰ درصد حجم کتاب‌های درسی تدریس شده است

«عباس سلطانیان» مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به گلایه برخی والدین از کیفیت آموزشی برنامه‌های درسی در شبکه آموزش و بعضا جلو یا عقب بودن برخی مطالب درسی به نسبت دروسی که دانش آموزان در مدرسه گذرانده‌اند گفت: تعداد مدارس ما در شاخه نظری در سطح کشور بیش از دوازده هزار مدرسه است؛ طبیعتا وقتی بخواهیم درس را شروع کنیم، این امکان وجود دارد که تعدادی از مدارس جلوتر یا عقب‌تر از درسی باشد که از طریق تلویزیون ارائه می‌شود و از هر جا که بخواهیم شروع کنیم، چنین وضعیتی خواهد بود.

سطانیان در ادامه بیان کرد: ما به همکارانمان که اکثرا سرگروه‌های درس یا مولفان کتاب هستند، اعلام کردیم بر اساس بودجه بندی که مشخص است و به مدارس ابلاغ شده از جایی شروع کنند که احتمال می‌دهند، بیشترین تعداد دانش‌آموزان تا آنجا درس را خوانده باشند. نکته دیگر هم این است که وضعیت تعطیلی مدارس در استان‌ها یکسان نیست؛ یعنی شهر تهران تعطیل شده، ولی بعضی از استان‌ها تعطیل نشدند و طبیعتا درس تعدادی از دانش آموزان جلوتر و برخی عقب‌تر است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس زمان‌بندی و آن میزان دروسی که باید تا هفته سوم بهمن ماه ادامه پیدا می‌کرد، همکاران ما شروع به تدریس کردند. این تدریس‌ها در سطح کتاب‌های درسی برای همه دانش آموزان کشور است و فقط برای دانش آموزان مدارس خاص یا مدارس دولتی نیست. سعی کردیم محتوای تدریس‌ها بر مبنای کتاب‌های درسی باشد.

وی تاکید کرد: همکارانی که تدریس می‌کنند از بهترین‌ها و سرگروه‌های آموزشی درس‌ها هستند. مضاف بر این برای آن که ببینیم کیفیت کارشان به چه صورتی است از دبیرخانه‌ها و سرگروه‌های درسی کشوری‌مان خواستیم تمام تدریس‌ها را ببینند و به آنها فرم‌های امتیازبندی داده‌ایم تا نظرشان را در فرم‌ها بیان کنند. اگر ایرادهایی در تدریس ببینیم آن را به همکاران‌مان اطلاع می‌دهیم و سعی می‌کنیم همکاران بهترین کیفیت را در تدریس‌شان داشته باشند.

سلطانیان در پاسخ به این سوال که معلمانی که انتخاب کرده‌اید بر چه اساسی انتخاب شدند و آیا عموما از تهران هستند؟ گفت: خیر، ما از معلمان و دبیران اداره کل شهر تهران، اداره کل شهرستان‌های تهران و استان البرز استفاده کردیم.

تلاش می‌کنیم امتحانات بدون تاخیر برگزار شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تقویم آموزشی در آموزش و پرورش تغییر کند؟ گفت: خیر، ما فعلا روی این قضیه کاری نکردیم؛ به جهت این که اگر قرار باشد در این رابطه تصمیمی بگیریم به این بستگی دارد که دانش آموزان چه مدت تعطیل باشند. تاکنون بیش از هفتاد درصد حجم کتاب‌های درسی تدریس شده و با بسته های آموزشی که پیش بینی شده، با هماهنگی استان‌ها تلاش می‌کنیم سال تحصیلی را به موقع تمام کنیم و امتحانات بدون تاخیر برگزار شود. اگر برای بعد از عید اتفاقات دیگری بیافتد باید در آن زمان تصمیم گیری کنیم و فعلا در دستور کارمان نیست.

سلطانیان درپاسخ به اینکه بعد از بازگشایی مدارس چه ارزیابی از دانش آموزان صورت می‌گیرد تا بدانید برنامه‌های آموزشی تلویزیون را دنبال کرده‌اند؟ گفت: این مساله یکی از چالش‌های ماست، اما با تلویزیون نمی‌توانیم چنین چیزی را ارزیابی کنیم. روز گذشته با معاونین آموزش متوسطه استان‌ها ویدئو کنفرانس داشتیم، آنها را مأمور کردیم با جلساتی که با مدیران مدارس خواهند داشت از مدیران مدارس بخواهند این اطلاع رسانی را به دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشند و با دانش آموزان ارتباط دائمی برقرار کنند؛ این ارتباط می‌تواند از طریق پیامک یا تماس‌های تلفنی برقرار شود.

میرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دانش‌آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، اما این که چقدر استفاده کردند یا نه بیشتر به مسئولیت سنگینی که خانواده‌ها دارند برمی‌گردد، از این رو آنها باید با ما همراهی کنند.

تلاش جامعه دانشگاهی برای کاهش شیوع کرونا و تنش روانی در جامعه

«غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نقش دانشجویان جهت فرهنگ‌سازی و کاهش شیوع کرونا ویروس در جامعه گفت: در حال حاضر یکی از مسائلی که اکنون در جامعه ما وجود دارد، فشار روانی است که در پی شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است. به نظر می‌رسد، مشارکت آگاهانه در عرصه‌های مختلف که از خود مراقبتی شروع می‌شود و بهداشت فردی و جمعی را در پی دارد‌، می‌تواند به کاهش شیوع کرونا و همچنین کاهش تنش روانی جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: بر همین مبنا ما یک پویش دانشجویی را هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ویژه دانشجویان راه‌اندازی کردیم. از طریق این پویش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مفیدی صورت می‌گیرد و بر اساس توانایی دانشجویان از آنها کمک گرفته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان با ورود به سامانه‌ای که برای پویش دانشجویی در نظر گرفته شده می‌توانند ثبت‌نام کنند و در صورت نیاز از حمایت‌های آنان بهره گرفته خواهد شد.

غفاری اضافه کرد: دانشجویان باید در این سامانه اعلام کنند که چه توانایی‌هایی دارند و طبق آن با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در هر استان، به کار گرفته می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: طی هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شده و بر اساس نیازهای احتمالی که می‌تواند وجود داشته باشد، در سامانه مشخص شده که به طور مثال چه کسانی در حوزه پزشکی و سلامت می‌توانند، کمک کنند یا حتی در ارتباط با فعالیت‌هایی که فراتر از اینها است، چه کسانی تمایل به کمک و فعالیت دارند که هر کدام بنا به نیاز انتخاب خواهند شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا 2019 تحقیقات و فناوری کتاب های درسی آموزش و پرورش وزارت بهداشت آموزش متوسطه دانش آموزان شیوع کرونا استان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص