Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها گفت: دولت اردوغان می‌خواهد با برگزاری جلسه محرمانه با مجلس اینگونه القاء کند که اطلاعات پنهان و مهمی را در اختیار احزاب مخالف قرار می‌دهد اما برگزاری جلسه محرمانه به معنی پنهان نگه داشتن واقعیت‌های ادلب از مردم است. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ساروحان اولچو» رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در اظهاراتی با انتقاد از برگزاری جلسه محرمانه پارلمان ترکیه برای بررسی بحران ادلب عنوان کرد: حمله به ادلب در 27 فوریه انجام شده و اکنون در 3 مارس جلسه محرمانه برگزار می‌کنند! در حالی که شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ناتو برای تحولات ادلب جلسه فوق‌العاده برگزار کرده‌اند، مجلس ترکیه تا به امروز از برگزاری هرگونه جلسه فوق‌العاده عاجز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با برگزاری جلسه محرمانه پشت درب‌های بسته مخالفیم. وی افزود: چرا می‌خواهید آن چیزهایی را که پوتین و ترامپ می‌دانند را از مردم ترکیه پنهان نگه بدارید؟ چرا باید مسئله ادلب به جای حضور در برابر افکار عمومی در پشت درهای بسته بررسی شود؟ هیچ توجیهی برای این کار ندارید. ما می‌دانیم که در این جلسه محرمانه هیچ اطلاعات پنهانی ارائه نخواهد شد. نه وزیر امور خارجه، نه وزیر دفاع ملی و نه سخنگوهای دستگاه اجرایی هیچ کدام اطلاعات پنهانی در اختیار مجلس ترکیه قرار نخواهند داد. اطلاعاتی که هر روز در روزنامه‌ها مطرح می‌شود را در جلسه محرمانه پارلمان ترکیه تکرار خواهند کرد. دولت می‌خواهد با برگزاری جلسه محرمانه اینگونه القاء کند که اطلاعات پنهان و مهمی را در اختیار احزاب مخالف قرار می‌دهد. برگزاری جلسه محرمانه به معنی پنهان نگه داشتن واقعیت‌های ادلب از مردم است.

اولچو در ادامه اظهارات خود با انتقاد از عملکرد احزاب مخالف تصریح کرد: اقداماتی که اپوزیسیون ترکیه انجام می‌دهد باعث تقویت حاکمیت می‌شود. غم‌های به وجود آمده غم تمامی ما است ولی سیاست‌های اشتباه، سیاست‌های اشتباه تمامی ما نیست. اشتباه حاکمیت اردوغان است. اکنون اقدامی که باید انجام پذیرد وارد کردن فشار به حاکمیت سیاسی از طریق افکار عمومی برای صلاح  سیاست‌های غلط خود است.

رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها باز کردن مرزهای ترکیه برای خروج پناه‌جویان به اروپا را شوی تبلیغاتی اردوغان عنوان کرد و گفت: منظره‌ای که در مرزهای ترکیه با اروپا شاهد هستیم منظره شرم‌آوری است. دولتمردان ترکیه آمار و اطلاعات غلطی در مورد پناه‌جویان به مردم ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند افکار عمومی را با طرح مسئله خروج پناه‌جویان از ترکیه نسبت به مسئله اصلی منحرف کنند.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه برگزاری جلسه محرمانه دموکراتیک خلق ها اطلاعات پنهان رئیس فراکسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد