Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شیراز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از خدمات مجموعه سلامت فارس در مهار کروناویروس جدید، گفت: همه مسوولان و مردم زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در این شرایط دشوار جامعه درک می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیت الله لطف الله دژکام اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مراجعان به حوزه بهداشت و درمان استان و شکست کرونا ویروس جدید، خدمات نیازمند طراحی و برنامه ریزی دقیق است تا راهکارهایی پیش بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری حوزه های برادران و خواهران علمیه در ارایه خدمات سلامت روان در جامعه، ادامه داد: در عرصه اقدامات میدانی ما به عنوان یک سرباز پای کار ایستاده ایم و در هر موضوعی که سلامت مردم را به خطر می اندازد، مجموعه حوزه علمیه و روحانیون با مجموعه سلامت همکاری می کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بیماری های واگیر نظیر کرونا ویروس، یک مسئله پیچیده است که مهار آن، نیازمند مجموعه ای از اقدامات بهداشتی، درمانی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی، همچنین همکاری، همفکری و هم اندیشی مدیران بخش های مختلف است.

 دژکام هدف از این نشست را بررسی ابعاد مختلف ویروس کرونا، همکاری های حوزه های مختلف و تشکیل کمیته های عملیاتی اجرایی عنوان کرد و گفت: لازم است در بحث کروناویروس جدید، همه جوانب آن را مورد توجه قرار داده و آثار معنوی و اجتماعی آن رصد شود، البته به مردم اطمینان می دهیم که با همکاری یکدیگر آن را شکست می دهیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: پزشکان و پرستاران، در صف نخست عرصه نبرد با این بیماری قرار دارند و از آغاز فرآیند بیماری تا پایان آن تلاش بسیاری دارند، این مسیر مانند رشادت و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که پیروزمندانه عمل کردند.

دلگرمی مجموعه دانشگاه با همراهی مسوولان و مدیران استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، حضور و همراهی تمامی مسوولان و مدیران استان را باعث دلگرمی و قوت قلب مجموعه دانشگاه دانست و گفت: برای شکست کرونا ویروس، نیازمند همدلی و یکپارچگی تمامی مسوولان، مدیران و مردم هستیم.

مهرزاد لطفی آمار پایین استان فارس نسبت به استان های دیگر را لطف خداوند، تلاش مجموعه سلامت، همدلی و همکاری مسوولان دستگاه های نظارتی و اجرایی، همکاری مردم استان عنوان کرد.

وی از راه اندازی ۹ درمانگاه شبانه روزی در شیراز و یک درمانگاه در هر شهرستان استان، برای دسترسی آسانتر مردم به خدمات معاینه و تشخیص ویروس کرونا خبر داد و گفت: روزانه ۴۰ تا ۶۰ هزار ماسک در سه نوبت کاری با همکاری ۹۰ نیروی جهادی بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی و کارکنان تولید می شود و پس از تامین ماسک در مراکز درمانی در داروخانه های شبانه روزی نیز توزیع می شود.

 لطفی اضافه کرد: اطلاع رسانی گسترده با تهیه بنرها، استندها و بیلبوردها، مصاحبه های ویژه در صدا و سیما، همچنین انجام یک هزار و ۳۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در روز گذشته، از دیگر تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه بوده است.

پزشکان و پرستاران؛ قهرمانان جامعه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این نشست، پزشکان و پرستاران را قهرمانان و پهلوانان جامعه خواند و از تلاش و اقدامات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر کرد.

محمدتقی سهرابی افزود: همه ذهن ها درگیر ویروس کرونا است و باید پس از پایان این ویروس، به فکر سلامت روانی مردم نیز بود، در این زمان نقش روحانیت به عنوان نزدیکترین افراد به مردم، در تقویت ابعاد روانی و معنوی موثر است.

انتهای پیام981008

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز سلامت دانشگاه علوم پزشکی پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امام جمعه شیراز مجموعه دانشگاه مجموعه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی

دیدار مدیریت شهری و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای باوجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

او در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت.

شهردار شیراز همچنین بیان کرد: بیش از دو هزار پروزه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروزه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

اسدی خواستار همدلی در حفظ عنوان شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا شد.

 نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است.

او همچنین با تصریح بر این موضوع که منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، عنوان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح بر این نکته که در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

او با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهمترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌های متخصص در شش ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم افزار جدید، آموزش به نیرو‌های متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده، اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم سازی، ایجاد شفافیت است.

او با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آنها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس عنوان کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسس فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم