Web Analytics Made Easy - Statcounter

همواره گفته می‌شد با توجه به عملکرد نامزدهای دموکرات در انتخابات‌های اخیر، نامزد پیروز دموکرات‌ها در رقابت درون‌حزبی ریاست‌جمهوری در ایالت آیووا، شانس زیادی برای نامزدی نهایی دارد اما این نظریه در انتخابات 2020 زیر سوال رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیش از آغاز انتخابات درون‌حزبی در بهمن‌ماه، تحلیل‌گران از اهمیت بالای این انتخابات درون‌حزبی سخن می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبنای این تحلیل آن بود که در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، عموما کسی نامزد نهایی حزب دموکرات بوده که برنده آیووا شده است؛ همچنین گفته می‌شد که انتخابات آیووا روندهای آینده را مشخص می‌کند.

انتخابات درون‌حزبی آیووا برگزار شد و نتایج به دست آمده حکایت از پیروزی «پیت بوته‌جج» با اختلافی اندک نسبت به «برنی سندرز» داشت. بوته‌جج در پایان رای 14 موکل انتخاباتی را از آن خود کرد و سندرز 12، «الیزابت وارن» 8، «جو بایدن» 6 و «امی کلوبوچار» 1 موکل انتخاباتی را از آن خود کردند.

در همان روزها مطرح شد که رقابت نهایی بین پیت بوته‌جج و برنی سندرز خواهد بود و یکی از آن دو کاندیدای نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است. اما روند وقایع چیز دیگری از خود نشان داد.

جو بایدن که در انتخابات آیووا یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را داشت، در کارولینای جنوبی به یک پیروزی قاطع دست پیدا کرد و پس از آنان به چهره اصلی جناح راست حزب دموکرات (مرکزگرایان) تبدیل شد. پیت بوته‌جج، برنده انتخابات آیووا به نفع او کنار رفت و یک روز بعد، کلوبوچار هم به او پیوست.

بایدن اکنون که شمارش آرای انتخابات سه‌شنبه بزرگ (رقابت درون‌حزبی 14 ایالت) ادامه دارد، در مجموع با کسب 431 موکل انتخاباتی (تا ساعت مخابره خبر) در صدر رقابت است و سندرز با 369 موکل در تعقیب اوست.

اگرچه هنوز زود است که در خصوص نتیجه نهایی رقابت بین بایدن و سندرز اظهار نظر شود، اما به‌طور قطع می‌توان گفت در انتخابات 2020ریال نظریه سرنوشت‌ساز بودن انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در آیووا زیر سوال رفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا آیووا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات درون حزبی بوته جج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که امروز ششم اردیبهشت ماه در صدا و سیمای لرستان برگزارشد، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صدا و سیمای استان و معرفی نامزد‌ها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهد بود.

استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزد‌ها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان هم در این مراسم از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبرداد.

علیرضا شیروی افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی اظهارداشت: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

وی سی مراسم ضمیمه می شود...

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟